Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Aston Martin sluit megadeal met grote sponsor en verandert van naam

Aston Martin is een samenwerking voor de lange termijn aangegaan met het Saoedische Aramco. Met de deal zijn ongetwijfeld vele miljoenen gemoeid.

Aston Martin heeft zichzelf verzekerd van de diensten van Saudi Aramco, een van de grootste bedrijven ter wereld. De Saoedische oliegigant was in 2020 het bedrijf met de grootste omzet ter wereld. Sinds 2020 is Aramco al actief in de Formule 1 als een van de hoofdsponsoren van de sport. De naam van het bedrijf zie je regelmatig langs de baan voorbij komen en ook zijn ze titelsponsor van sommige races. Nu gaan ze dus nog een stap verder en gaan ze de samenwerking aan met een team. RacingNews365 heeft begrepen dat Aramco gesprekken heeft gevoerd met meerdere teams in de F1-paddock en dat ze het liefst wilden werken met een team met Mercedes-motoren. Aramco's deal met Aston Martin zal naar eigen zeggen 'de ontwikkeling van efficiënte verbrandingsmotoren, duurzame high performance brandstof, geavanceerde smeermiddelen naar nieuwe hoogtes doen stuwen'.

Aston Martin overtuigd dat Aramco hen kan helpen in jacht op F1-titel

Als onderdeel van de deal zal het team uit Silverstone vanaf heden door het leven gaan als het Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team. Eigenaar Lawrence Stroll is in zijn nopjes met het nieuwe partnerschap. "We zijn hier om te winnen en ik ben verheugd dat ik een geweldige partner met de statuur van Aramco mag verwelkomen. Zij hebben een enorme technische capaciteit en veel kennis in huis, die ons zullen helpen in het bereiken van ons doel: Formule 1-wereldtitels winnen." Ahmad Al Khowaiter, Chief Technology Officer van Aramco, deelt de mening van Stroll senior. "We zijn opgetogen dat we met zo'n bekende naam in de auto-industrie en in de motorsport samen kunnen werken." Amin H. Nasser, de CEO van Saudi Aramco, staat niet voor niets in de Power List van RacingNews365 , waarin we de 25 meest invloedrijke mensen in F1 op een rijtje hebben gezet.

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'