Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Circuit Zandvoort onthult nieuwe circuitnaam

Circuit Zandvoort verandert van naam. Vanaf heden zal het circuit waar volgend jaar hopelijk eindelijk een Formule 1-weekend wordt afgewerkt anders door het leven gaan.

De kogel is door de kerk. Vorige week werd het al duidelijk dat Circuit Zandvoort binnenkort van naam zou veranderen en deze woensdag werd in het bijzin van RacingNews365 bekend gemaakt wat die nieuwe naam wordt: CM.com Circuit Zandvoort. De oude naam is dus nog steeds zichtbaar, maar de naam van CM.com, eveneens een van de hoofdsponsoren van de Dutch GP, is er aan toegevoegd. Circuitdirecteur Robert van Overdijk geeft tekst en uitleg over de naamsverandering. "Historie is belangrijk voor ons, en die historie wilden we in ere houden. Circuit Zandvoort heeft de afgelopen periode een fysieke transformatie ondergaan. De infrastructuur is aangepast, alles is opgepoetst, we hebben de Grade 1-licentie binnen en nu staan we voor de laatste transformatie: de digitale transformatie", zo legt hij al verwijzend naar partner CM.com uit. "We waren al partners voor de Dutch GP, en toen bleek dat we complementair aan elkaar zijn. Zandvoort richt zich op live ontmoetingsmomenten en wil mensen bij elkaar brengen, vooral met autosport, maar ook wij willen ons breder, zakelijker oriënteren. CM.com deelt die passie voor evenementen. Beide zijn we bedrijven die over lopen van ambitie en kansen zien in markten waar mensen ze in eerste instantie niet zien. Daarom verbindt CM.com haar naam aan ons circuit", aldus Van Overdijk. Ook Jeroen Glabbeek, CEO van CM.com, is in zijn nopjes dat hij de naam van zijn bedrijf aan het duinencircuit heeft toe kunnen voegen. "Dit is het circuit waar we straks een Dutch GP gaan rijden, maar er gebeurt hier altijd iets, het is een locatie voor topevenementen. Het is een hele mooie locatie, die ons heel erg aanspreekt", aldus Glabbeek, die met CM.com ook al enkele jaren in zee is gegaan met voetbalclub NAC Breda. "Soms deden zij het goed, soms wat minder. Wat ons echter het meeste aansprak, was de locatie, de gastvrijheid, de gezelligheid en de techniek die dat mogelijk kon maken. Behalve een sponsor van een team willen we ook sponsor van een locatie worden. Niet alleen een locatie die in Nederland tot de verbeelding spreekt, maar ook internationaal." "Dan kom je dus al snel uit bij dit circuit, dat honderden miljoenen mensen straks zullen zien als er hier geracet wordt in de Formule 1. Ons bedrijf is wereldwijd aan het groeien en de GP wordt ook wereldwijd bekeken", aldus de voorman van CM.com.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"