Sponsoren van Max Verstappen



Sponsoren van Max Verstappen

Max Verstappen is de zoon van voormalig formule 1 coureur Jos Verstappen. Max beschikt net als zijn vader over veel talent en op een unieke leeftijd van 17 jaar maakte Verstappen zijn formule 1 debuut. De ogen van de sponsoren werden geopend, maar al voordat Max deelnam aan de Formule 1 was hij al opgevallen bij enkele sponsors. Door de combinatie van goede prestaties en de professionele houding van Max heeft hij diverse sponsorcontracten met verschillende grote sponsors.

Een voorbeeld van een belangrijke sponsor op dit moment van Max Verstappen is Red Bull. Max Verstappen komt uit voor het fabrieksteam van Red Bull Racing en staat tot eind 2019 onder contract bij dit topteam in de formule 1.

Een andere sponsor van Max Verstappen is  Jumbo Supermarkten. Het logo van de Jumbo is dan ook te vinden op de helm en de cap van Max tijdens het racen. Frits van Eerd, eigenaar van Jumbo, staat bekend om zijn passie voor de autosport en zijn relatie met de familie Verstappen.

Ziggo is een interessante sponsor van Max. Ziggo heeft alle rechten om de Formule 1 uit te zenden in Nederland, maar door Max Verstappen te sponsoren kunnen zij hem ook gebruiken in hun reclames met betrekking tot de Formule 1. Anderzijds kan de Nederlander zijn eigen merchandise promoten hetgeen hem geen windeieren legt.

Voor aanvang van de Grand Prix van België 2015 werd softwarebedrijf Exact toegevoegd aan het lijstje met sponsoren van Max Verstappen. Exact heeft een driejarig contract met de Nederlander gesloten. Naar verluidt ontvangt Verstappen gedurende deze periode een bedrag van 4 tot 5 miljoen euro. In ruil daarvoor staat Exact op de helm van de Nederlander en mag het Max gebruiken in commercials en marketinguitingen.

Als Max zo goed blijft presteren is het de verwachting dat er nog vele andere bedrijven zich aan de Formule 1 coureur willen binden. Kortom, de toekomst ligt voor Max Verstappen open.