Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

F1-baas op de bres voor Pirelli: "We hebben vertrouwen in wat zij doen"

Stefano Domenicali vindt dat Pirelli het niet verdient om zo veel kritiek te krijgen na de afgelopen Grand Prix van Azerbeidzjan. De Italiaan denkt dat het onverstandig is om de banenleverancier bij voorbaat al zo uit te kafferen.

Tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan klapte zowel de achterband van Lance Stroll als die van Max Verstappen uiteen. De kans dat beide heren over een scherp brokstukje op de baan zouden zijn gereden was erg klein, dus moest het probleem wel bij Pirelli zelf liggen, zo was de gedachte. Het leverde de bandenleverancier een flinke bak kritiek op, maar volgens Formule 1-president Stefano Domenicali is dat onterecht. In gesprek met de BBC zegt Domenicali dat hij 'de frustratie begrijpt' van Verstappen, maar tegelijkertijd benadrukt hij dat men 'respectvol' en 'voorzichtig en behoedzaam' tegenover Pirelli moet blijven en moet wachten op de conclusies van het bandenonderzoek. "We hebben veel vertrouwen in wat Pirelli kan doen", aldus de oud-teambaas van Ferrari. Domenicali werd - na zijn tijd als CEO van Lamborghini - voorafgaand aan het seizoen geïnstalleerd als nieuwe F1-president. Tijdens een vergadering met de coureurs drukte hij hen op het hart om zorgen over de banden of wat dan ook 'op de juiste plek te bespreken, zodat we oplossing gevonden kan worden'. Lukraak in de media roepen dat de bandenleverancier z'n werk niet goed doet, had Domenicali dus liever niet gezien. "De impact van het verkeerde woord op de verkeerde plaats is overduidelijk", meent hij. "Het kan erg moeilijk zijn om daar overheen te komen en dat is iets dat we moeten vermijden. We runnen een business waar coureurs de belangrijkste stem hebben. Natuurlijk is er soms sprake van frictie en een stevige discussie, maar dat is onderdeel van het spel. Dat maakt deze business juist nog zo veel interessanter."

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"