Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hamilton geïrriteerd: "Afschaffen partymodus komt het racen niet ten goede"

Lewis Hamilton moest na de rode vlag-situatie tijdens de Grand Prix van Italië in de achtervolging op de rest van het veld. De zesvoudig wereldkampioen haalde flink wat coureurs in, maar dat ging lastiger dan dat de Mercedes-coureur had verwacht.

Door een straf vond Hamilton zichzelf halverwege de race op Monza plots helemaal achteraan terug. Gedurende zijn inhaalrace moest de Mercedes-rijder het met één motorsetting doen. De partymodus werd immers afgeschaft voorafgaand aan de Grand Prix van Italië en dus kon de Brit geen gebruik maken van de extra Mercedes-pk's om de coureurs voor hem mee in te halen. "We kunnen in slechts één modus rijden en die modus is behoorlijk snel, We gebruikten die modus eerder namelijk gedurende een veel kortere periode tijdens de race. Het nadeel is echter dat je in een gevecht de motor niet meer met wat pk's kan opschroeven", aldus Hamilton tegenover onder andere RacingNews365 . "Het was daarom in mijn ogen leuker om te spelen met de verschilende modi en de pk's. Dat is er nu niet meer bij en daarom verwacht ik door de afschaffing van de partymodus minder inhaalmanoeuvres dan voorheen", aldus de duidelijke woorden van Hamilton, ondanks dat hij op Monza maar liefst negen coureurs wist in te halen. "Ik kon niet heel veel mensen inhalen uiteindelijk en had ook geen extreem snelle pace. Toen ik de pitstraat uitkwam keek ik tegen een grote achterstand aan, maar kon ik het gat niet zo snel dichtrijden als gehoopt. Ik was lang niet zo snel als dat ik wilde zijn. Toen ik het gat met het achterveld eenmaal had gedicht, merkte ik dat ik er niet zomaar voorbij kon en dat voelde niet lekker voor ons. Daarnaast moest ik voordat ik de aansluiting vond al veel vragen van mijn banden, dat maakte het ook niet makkelijker." Uiteindelijk werd de Brit nog zevende en hield hij de schade beperkt. Zijn naaste belagers in het kampioenschap deden het namelijk ook niet bovengemiddeld goed. Valtteri Bottas werd vijfde, Max Verstappen viel uit. Met medewerking van Dieter Rencken . Red Bull droop na de Grand Prix van Italië met de staart tussen de benen af. Komt daar nu het besef van wat Max Verstappen allang riep? Namelijk dat de wereldtitel toch echt buiten handbereik is? Tom Coronel weet het in de nieuwste podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is, helemaal zeker.

Viaplay
x
Hulkenberg 'Op weg naar nieuw F1-team'