Heineken en Circuit Zandvoort gaan samenwerking aan

20 mei 09:00 Redactie

Circuit Zandvoort en Heineken tekenen vijfjarig contract


Na een groot sponsorcontract met de Formule 1-organisatie gaat Heineken verder investeren in de autosport. Het grote biermerk heeft een vijfjarig strategisch sponsorovereenkomst getekend met Circuit Zandvoort, waar dit weekend de Jumbo Racedagen wordt gehouden.

Tijdens het eerste weekend als sponsor opent Heineken een VIP-box boven de pitstraat en zal het tevens de leverancier zijn van het bier in het restaurant Bernie's Bar & Kitchen.

Met de overeenkomst wil Heineken de slogan 'When you drink, never drive' verder uitdragen. Voor de campagne is David Coulthard aangesteld als ambassadeur, terwijl ook Formule 1-legende Jackie Steward deelneemt aan de campagne. De campagne van Heineken zal dan ook goed zichtbaar en hoorbaar zijn komend weekend op het circuit van Zandvoort.

Bernhard van Oranje, de eigenaar van het circuit, is blij met de 'logische' samenwerking. "Op het circuit in Zandvoort krijgen jong en oud wat ze willen. We bieden veel Formule 1-evenementen, zoals de Jumbo Racedagen. Komend weekend komen meer dan 100.000 mensen naar Max Verstappen kijken. Daarnaast organiseren we van het najaar de Historic Grand Prix, waarin historische Formule 1-bolides tegen elkaar racen. Ook daar komen zo'n 50.000 fans op af. Daarmee bieden wij de beste Formule 1-evenementen aan, met historische bolides, maar ook met de bolides van nu", aldus Bernhard van Oranje op de website van het circuit.

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen