Honda moet iedere twee races MGU-H vervangen

28 mei 10:45 Redactie

Honda, van Power of dreams... naar dreams of power


Jenson Button werd tijdens zijn comeback in de Formule 1 getrakteerd op liefst vijftien plaatsen gridstraf. De Brit kwalificeerde zichzelf op een prachtige negende positie, maar start als laatste in Monaco. 

Het is en blijft beschamend wat Honda momenteel presteert in de Formule 1. De talloze motorwissels zorgen ervoor dat de diverse coureurs kansloos zijn voor goede klasseringen. Tijdens de races is het vaak een kwestie van overleven, brandstofsparen en hopen dat de finish wordt gehaald. 

Honda motorsport baas Yusuke Hasegawa erkent tegenover Motorsport.com dat de MGU-H nog altijd het grote probleem is. Het hybride systeem gaat maximaal twee races mee. De Formule 1 teams hebben slechts de beschikking over vier van de diverse onderdelen van de powerunit voor twintig races. In Monaco verving Honda de MGU-H en de turbo bij Jenson Button.

"We zijn genoodzaakt om iedere twee races het onderdeel te vervangen. Dat is niet acceptabel. We moeten meer aanpassingen doorvoeren om het systeem betrouwbaarder te maken."

"We proberen de betrouwbaarheid nu te verbeteren door de temperaturen onder controle te houden. We ondervinden nog altijd problemen met onze betrouwbaarheid."

Bij de motor van Jenson Button werden na afloop van de tweede vrije training afwijkingen gevonden. Om deze reden werd de MGU-H uit voorzorg vervangen. Voor de Brit betekent dit dat WK-punten erg ver weg zijn tijdens de GP van Monaco

Foto: Red Bull Contentpool

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen