Horner over nieuwe social media regels: "Ik heb nu zelfs Instagram!"

05 mrt. 08:30 Redactie

Christian Horner is enthousiast over social media regels


De nieuwe eigenaar van de Formule 1, Liberty Media, heeft in de eerste testweek direct een belangrijke wijziging doorgevoerd. De social media regels, onder Ecclestone zeer strikt, zijn versoepeld. Red Bull-teambaas Christian Horner is enthousiast over de nieuwe regels, die de interactie met fans sterk verbeteren.

"De fans vinden het geweldig om beelden van achter de schermen te zien", zegt Horner tegenover Motorsport.com"Gelukkig kunnen we de fans de content ook leveren. Uiteindelijk is het goede reclame voor de Formule 1, want diezelfde fans staan hopelijk straks ook langs de kant", aldus Horner.

Op social media was het in de eerte testweek goed te merken dat de teams vrijer waren in het plaatsen van content. Al tijdens de eerste testdag verschenen er meerdere filmpjes van de teams waarin bewegende beelden te zien waren van de nieuwe wagens. In het 'tijdperk Ecclestone' was dit vrijwel ondenkbaar. Ecclestone zag het plaatsen video's op social media vooral als bederf van het geld dat binnenkwam via de tv-rechten. Liberty Media denkt daar gelukkig voor de fans heel anders over.

Het plaatsen van content op social media is natuurlijk mooi voor de fans, maar geeft wel wat extra druk bij de teams, geeft Horner toe. "We moeten wel een hoop content aanleveren. Ik heb zelfs Instagram nu! Maar gelukkig werd het positief ontvangen door de fans. De manier waarop mensen content op zich nemen is totaal anders nu. Ik denk dat dit een zeer positieve ontwikkeling is voor de Formule 1", besluit Horner.

Horner volgen op Instagram kan overigens hier: https://www.instagram.com/christianhornerofficial/

Foto: Red Bull Contentpool

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen