Krijgt de Formule 1 haar eigen Netflix?

07 jun. 09:20 Redactie

Liberty Media overweegt een F1 streamingdienst


De nieuwe Formule 1 eigenaren Liberty Media doen er alles aan om de Formule 1 weer populair te maken. De sport moet niet alleen tot de verbeelding spreken, het moet ook een stuk dichter bij de fans staan.

Om dit te bereiken hebben de teams nu al meer vrijheid gekregen om tijdens een raceweekend vanuit de paddock filmpjes te delen op Social Media. Hierdoor krijgen de fans een mooi inkijkje wat er zoal rondom een race gebeurt. Ook de coureurs zelf laten hun fans op deze manier meegenieten van hun leven.

Daarnaast worden de interviews na afloop van de race direct op of rond het podium gedaan. Natuurlijk is dit voor alle partijen nog wel even wennen en oogt het soms nog wat rommelig. Tegelijkertijd gebeurt het ook allemaal wat ongedwongener waardoor coureurs zich misschien laten verleiden tot bepaalde uitspraken.

Een volgende stap zou een eigen streamingdienst zijn te vergelijken met bijvoorbeeld Netflix. Met OTT, oftewel Over The Top, wil Liberty Media de fans dan een uniek kijkje achter de schermen geven. De kijker kan dan alle kwalificaties, races en interviews achter een betaalzender kijken.

Liberty Media topman Chase Carey zegt hierover het volgende tegen Autosport.com: “OTT is voor ons een buitengewone kans om de kijker echt aan ons te binden. We onderzoeken wat de fans echt interessant vinden en wat zij graag willen zien. Momenteel investeren we veel tijd aan het definiëren van het product, wat willen wij de fans aanbieden en waar willen de fans voor betalen."
Foto: Red Bull Contentpool

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen