Nieuwe voorvleugel moet Renault vooruit helpen

26 apr. 17:17 Redactie

Renault worstelde de eerste races met wegligging tijdens de races


Nico Hulkenberg liet de eerste races duidelijk zien dat hij de nummer één is bij Renault. Sterke kwalificaties kregen tijdens de race niet altijd een vervolg, waardoor het team pas twee punten behaalde.

Renault kampte tijdens de races met onbalans waardoor de racepace vele malen minder was. Bob Bell laat weten dat de problemen in Rusland verholpen moeten zijn, onder meer door de komst van een nieuwe voorvleugel.

"Het is helder dat we op dit moment betere kwalificaties dan races kennen. Dat is een eigenschap van de R.S. 17, maar we denken de oorzaak hiervan te hebben gevonden. Om dit probleem te verhelpen hebben we een aantal nieuwe onderdelen ontwikkeld. Het gaat hierbij om onderdelen op aerodynamica en de ophanging."

"In Bahrein konden we deze onderdelen testen, waaronder een nieuwe voorvleugel. We verwachten dat dit bijdraagt aan een betere racepace."

Nico Hulkenberg gaf recent aan dat er nog genoeg werk voor Renault ligt. De Duitser neemt het team op sleeptouw en heeft momenteel nog niet al teveel aan teamgenoot Jolyon Palmer. De Brit maakte weinig indruk tijdens de eerste drie races. 

Bell laat weten dat de balans van de R.S. 17 verandert tijdens de race. "Tijdens de kwalificatie hebben we door de nieuwe banden geen probleem. De auto is wat nerveus bij het insturen van de bochten. Vervolgens krijgen we onderstuur in het midden van de bocht en missen we tractie bij het uitkomen van de bocht."

"Als we als team deze problemen op kunnen lossen, dan kunnen onze rijders het volledige potentieel van de auto benutten. Het oplossen van het onderstuur is het begin, als we dat opgelost hebben dan verloopt de rest ook soepeler."

 

Foto: Renault F1

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen