© McLaren

Nieuwsoverzicht

Ook McLaren verwijdert anti-tabaksuitingen van F1-bolide

In navolging van Ferrari heeft ook McLaren de sponsorlogo's van een omstreden merk van de auto gehaald. McLaren ging eerder dit jaar in zee met British American Tobacco.

Net zoals Ferrari sloeg McLaren de handen ineen met een internationale tabaksgigant om een schoner initiatief van dat bedrijf te promoten. Bij Ferrari ging het om de campagne 'Mission Winnow' van Philip Morris; bij McLaren om de slogan 'A Better Tomorrow' van British American Tobacco.

Nadat Australische instanties hun afkeer tegen die campagnes en bijbehorende uitingen uitten (door te stellen dat het indirecte reclame zou zijn voor die tabaksgiganten, iets wat in Australië verboden is), hebben zowel Ferrari als McLaren besloten de uitingen van de auto's en ander teammateriaal te verwijderen.

Bij Ferrari vond men in het 90-jarig bestaan van de Scuderia een mooie manier om de leegten op de auto op te vullen. Bij McLaren worden de vrijgekomen plekjes op de MCL34 ingenomen door logo's van winkelketen 7 Eleven.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen