Renault: 'Er zit nog veel meer in deze motor'

05 apr. 10:47 Redactie

Renault brengt upgrades op moment dat de betrouwbaarheid perfect is


Motorleverancier Renault begon het seizoen met een compleet nieuw ontwikkelde V6-motor. De motor van de toekomst, aldus de Franse leverancier die overtuigd is van de 'rek' die er nog in de nieuwe krachtbron zit.

Na diverse problemen tijdens de wintertest met de MGU-K, het ERS-systeem, besloot de Franse leverancier om noodgedwongen terug te vallen op de versie van vorig jaar. Dit betekent dat Red Bull, Renault en Toro Rosso met een zwaardere en minder krachtige MGU-K rondrijden. Nog altijd werkt Renault hard aan het verbeteren van de 2017 versie van dit onderdeel. Een datum voor introductie is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal dit tijdens de Grand Prix van Spanje zijn. 

Renault is nog altijd overtuigd dat er nog veel ontwikkelingsruimte in de nieuwe krachtbron zit. Cyril Abiteboul laat weten dat de betrouwbaarheid de eerste prioriteit heeft. Van daaruit ontwikkeld men de nieuwe motor en hybride onderdelen verder. 

"Onze performance tijdens de winter was op het verwachtte niveau. We weten dat er nog veel rek in onze motor zit."

"We keren terug naar de 2017 versie van de MGU-K op het moment dat de betrouwbaarheid in orde is. Op dat moment introduceert Renault ook pas verder upgrades van de motor."

Momenteel staat er voor de vijfde race van het seizoen, de GP van Spanje, de eerste upgrade gepland. Tijdens die race wordt er een lichtere en verbeterde versie van de V6-verbrandingsmotor ingezet. Daarnaast krijgen de teams naar alle waarschijnlijkheid de beschikking over de 2017-versie van de MGU-K, die 5 kilo lichter is en betere prestaties levert. 

Foto: Renault F1

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen