Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen hekelt nieuwe kerbs en 'eenvoudige oplossing': "Dat snapt mijn reet ook"

Het circuit van Barcelona plaatste op diverse punten naast het circuit nieuwe broodjes-kerbstones. Die zijn dermate hoog dat Max Verstappen er tot twee keer toe een voorvleugel op kapot reed. De Red Bull-coureur is niet blij, maar zelfs 'zijn reet' weet nu wat hem te doen staat.

Max Verstappen doet zijn beklag over de kerbstones bij het uitkomen van bocht zeven, aan de binnenkant van bocht acht. Daar lagen in het verleden nooit track limits, maar men vond het nodig daar toch nieuwe kerbstones neer te leggen, de verfoeide 'gele broodjes', iets wat besproken was tijdens de drivers briefing, zo vertelt Max Verstappen in gesprek met Ziggo Sport . Besproken of niet, hij vindt ze onnodig, waardoor het alleen maar zuurder is dat hij er twee keer zijn voorvleugel op kapot reed tijdens de eerste twee vrije trainingen: "Dan kan je zeggen 'dan moet je er vanaf blijven', ja, dat snapt mijn reet ook'." "Ik snap gewoon niet dat ze dit doen in een bocht waar dat eigenlijk niet nodig is, maar waardoor ik wel onnodige schade rijd aan mijn voorvleugel", vervolgt Verstappen, die uitlegt waarom de Red Bull zwaarder door deze kerbstones 'gestraft' worden dan de concurrent. "Omdat de achterkant van onze auto echt hoog staat, rijden we met onze voorkant eerder tegen zo'n broodje aan. En dan vraag ik me af waarom we opeens track limits moeten creëren op een punt waar dat nog nooit een issue is geweest?" Er lag immers altijd al een gele kerb, waarvoor je sowieso al terug moest." Verstappen doet er dan ook verstandig aan het simpelste advies maar gewoon op de volgen: "Natuurlijk is de situatie voor iedereen gelijk en ze gaan het niet veranderen. We moeten er dus maar zo dicht mogelijk tegenaan rijden."

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"