Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Geïrriteerde Verstappen na briefing over track limits: "Moeilijk gedoe om niks"

Max Verstappen blijft bij zijn standpunt dat het er op zijn zachtst gezegd vreemd aan toe ging op Bahrein drie weken geleden. Het leek alsof de regels over track limits willekeurig werden toegepast, terwijl het in zijn ogen zo simpel kan zijn.

Na de Grand Prix van Bahrein ging het niet eens zozeer over wie er gewonnen had, en kreeg ook het gevecht tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen niet de aandacht die het misschien wel had verdiend. Het ging vooral over track limits en het toepassen van de regels over track limits. Max Verstappen werd teruggefloten voor een inhaalactie buiten de baan, terwijl Hamilton daar ronden na ronden te wijd mocht gaan zonder consequenties. "Meerdere mensen waren het er niet mee eens hoe het er aan toe is gegaan in de Grand Prix van Bahrein", zo geeft de Red Bull-coureur in gesprek met Ziggo Sport aan na een rijdersbriefing over het bewuste onderwerp. "We hebben nu een meeting gehad en de regels moeten consequenter toegepast gaan worden. Het moet duidelijk worden wat mag in de kwalificatie en wat mag in de race", vervolgt hij, om vervolgens aan te geven dat wat hem betreft alles gelijk wordt getrokken. Wel zo duidelijk immers. "In Bahrein mocht je tijdens de kwalificatie niet over de kerbstones heen, omdat dit tijdwinst op zou leveren. In de race mocht je wél net buiten de kerbs, omdat het geen tijdwinst op zou leveren, terwijl echt wijd gaan weer niet was toegestaan. En inhalen mocht daar dus ook niet, want ook dan was er sprake van een (blijvend) voordeel." "Het was allemaal moeilijk gedoe voor niets", concludeert Verstappen, die dus de zege op het Bahrain International Circuit aan zich voorbij zag gaan. "Je moet gewoon zeggen 'je moet op de kerbstones blijven'." Aan dat laatste heeft de FIA op Imola gehoor gegeven, wel als het gaat om bocht veertien en vijftien, althans .

Viaplay
x
Tv-rechten 'Formule 1 nog jarenlang te zien bij Viaplay'