In diverse raceklassen, waaronder het WTCR, worden de snelste coureurs afgeremd na een zege of podiumplaats. Zij krijgen een x-aantal kilo's aan strafgewicht tijdens de volgende race, om het gat met de rest van het veld te verkleinen. RacingNews365 vroeg Max Verstappen of hij een dergelijke toepassing ook goed vindt voor de Formule 1. Het zou een manier kunnen zijn om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het middenveld aansluiting te laten krijgen. "Je ziet wel dat tegen het einde van deze regelgeving het middenveld wat dichter bij elkaar komt", analyseert de Red Bull-coureur. "Ik denk niet dat je te vaak extreme wijzigingen moet doorvoeren en hoop dat het vanaf 2022 met de nieuwe regels en minder downforce beter is. Alleen verwacht ik wel dat je in het eerste seizoen weer grotere gaten gaat zien. Dat is en blijft altijd even afwachten." Of strafgewicht de oplossing is, daar twijfelt Verstappen aan. "Om echt te kunnen racen moet je elkaar beter kunnen volgen. Op dat gebied gaan we met de nieuwe regels wel de juiste kant op, maar of het genoeg is, weet ik niet." Met medewerking van Dieter Rencken. De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen