Antonio Giovinazzi vloog nadat hij de muur in crashte weer terug de baan op en een wiel dat losliet raakte de bolide van George Russell. Daardoor lagen er over de gehele breedte van de baan brokstukken en had de raceorganisatie kunnen kiezen voor een rode vlag. "Dat deden we niet, aangezien er al vrij snel een schone lijn kwam te liggen op de baan, doordat de marshalls ontzettend snel handelden. Zij ruimden de brokstukken snel op en daardoor zag men vanuit de safety car al dat er genoeg ruimte was voor de coureurs om er tussendoor te rijden", aldus wedstrijdleider Michael Masi tegenover onder andere RacingNews365 . De Australiër constateerde tevens dat Giovinazzi ver terug de baan op werd geworpen na zijn crash, iets dat men zal onderzoeken. "Bij iedere crash stellen we een onderzoek in, om zodoende te kijken of en wat we kunnen verbeteren aan het circuit. De veiligheid van de coureurs staat namelijk bovenaan. Ook de crash van Giovinazzi en Russell zullen we dus nog onderzoeken." Daarnaast kreeg Masi ook vragen over het kunstgras dat op verschillende plaatsen naast de baan was verdwenen dit jaar. In plaats daarvan lag er meer asfalt, waardoor fouten minder hard werden afgestraft, iets waar een aantal coureurs niet zo blij mee was: "Spa wil zich in de toekomst niet alleen richten op de autosport, maar ook op de motoren. Daarvoor moet men het circuit links en rechts wat aanpassen om ook aan de eisen van de FIM (internationale motorsportbond) te voldoen." "Een van de benodigde veranderingen was daarom het verwijderen van het kunstgras, omdat dit gevaarlijk is voor motorcoureurs. Voor de Formule 1-bolides is de baan daarom iets meer vergevingsgezind geworden." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen