Max Verstappen en Kelly Piquet maakten aan de vooravond van de laatste Formule 1-race van 2024 bekend dat ze hun eerste kindje als koppel verwachten. Piquet heeft al een dochter uit een eerdere relatie met voormalig F1-coureur Daniil Kvyat, genaamd Penelope, maar voor Verstappen wordt het zijn eerste kindje.
Inmiddels wordt er volop gesproken over de rol die het vaderschap kan gaan spelen in de benadering van Verstappen in de autosport. Nu laat Lucas di Grassi, voormalig F1-coureur voor Virgin Racing, zich daarover uit in een exclusief interview met RacingNews365. De Braziliaan werd in 2018 vader en kan dus uit eigen ervaring vertellen wat er voor hem veranderde.
Zo finishte Di Grassi drie keer op het podium in de 24 uur van Le Mans, maar heeft hij sinds eind 2016 niet meer deelgenomen aan enduranceraces. Hij rijdt namelijk geen races meer die hij als 'gevaarlijk' bestempelt, omdat hij rekening moet houden met zijn gezin. Als het gedrag van Verstappen in de cockpit verandert nadat hij vader is geworden, dan ziet Di Grassi dit als een punt van zorg.
Op de vraag of het vaderschap zijn kijk op de autosport heeft veranderd, antwoordt de Braziliaan als volgt. "In de auto nooit. Buiten de auto denk ik dat ik bepaalde races niet zou doen, die ik in het verleden wel zou hebben gereden."
"Ik zou bijvoorbeeld nooit naar gevaarlijke races gaan waarvan ik denk dat het te gevaarlijk voor mij is om te doen, tenzij er een ongelooflijke kans is. Voordat (ik vader werd, red.) was ik gewoon mezelf, dus het maakte echt niet uit. Ik zou zeggen dat als je gedrag in de auto voorzichtiger wordt, dat het zeker niet goed is. Het zal schadelijk zijn voor je prestaties."
Ook interessant:
Max Verstappen doorbrak recent een magische grens in de Formule 1. De 27-jarige Nederlander staat duizend dagen aan de leiding, iets wat Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk uitgebreid bespreken in een kakelverse podcast!
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!