Dat hadden er overigens meer kunnen zijn, zij het niet dat Alonso in de slotfase van de race tijdens de virtuele safety car twee ronden achter elkaar de pitstraat in ging voor nieuwe rubber. Na de eerste pitstop voelde hij namelijk dat er iets niet klopte met zijn banden en dus dook hij opnieuw naar binnen. Daardoor miste hij naar eigen zeggen een kans op de zesde plek, achter teamgenootje Esteban Ocon.
Alonso verklaart vingertje naar Tsunoda
In de laatste tien ronden werkte hij zich daardoor op vers rubber op van plek veertien naar plek tien. Tijdens de race ging hij meermaals voorbij aan Yuki Tsunoda. Een keer werd hij zelfs even in het gras gedrukt door de jonge Japanner. Alonso was daar niet van gediend en liet direct, met 300 kilometer per uur op weg naar de remzone voor bocht vier, zijn vingertje al schuddend uit de cockpit hangen.
"Ik zat in het gras! Ik weet niet waarom Tsunoda me zo ver het gras in duwde. Ik had DRS, in het gras, vol gas. Hij kon zich niet verdedigen, want we reden al zij aan zij. Als je 300 kilometer per uur rijdt, dan is het beter om dat soort dingen te vermijden, maar het was oke. Met één hand op het stuur, in het gras, het ging allemaal goed!"
Check hieronder de beelden van het moment.
Bekijk ook:
Ook interessant:
Verstappen en Red Bull hebben een structureel probleem
De Oostenrijkse GP was een enerverende. Want hoe denken Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk over de Ferrari-problemen? Of van het wangedrag van enkele 'supporters' naast de baan?