Audi en Adidas lijken elkaar gevonden te hebben in de Formule 1 en lijken een deal te sluiten. Dat meldt SportBusiness. De gesprekken tussen Audi en Adidas zouden naar verluidt in een vergevorderd stadium zitten. Zo is het sportmerk dicht bij een deal om de kledingsponsor van het toekomstige fabrieksteam in 2026 te worden. Het team gaat nu nog door het leven als Stake F1, maar wordt over anderhalf jaar omgedoopt tot het fabrieksteam van Audi.
RacingNews365 heeft echter begrepen dat ook Puma nog steeds een kanshebber is om kledingsponsor van Audi te worden. Het lijkt er in ieder geval op dat er ongeveer 30 miljoen euro per jaar gemoeid gaat worden met de deal die er uiteindelijk wordt gesloten. Dat zijn ongeveer dezelfde bedragen als dat er bij Red Bull en Castore en Mercedes en Adidas omgaan. Het lijkt er bovendien op dat kledingmerken en de F1 een goede match zijn. Nike was namelijk ook in gesprek met Mercedes, voordat de Zilverpijlen besloten om in zee te gaan met Adidas.
Audi lijkt dus op weg om een nieuwe slag te gaan. Eerder werd BP al aangekondigd al eerste grote sponsor en ook op management gebied zijn er duidelijke keuzes gemaakt. Andreas Seidl en Oliver Hoffmann zijn de deur gewezen, terwijl Mattia Binotto en Jonathan Wheatley werden gepresenteerd als nieuwe aanwinsten.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Canada, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!