Max Verstappen liep schade op aan zijn Red Bull door de brede en agressieve kerbstones op de Red Bull Ring. Met name de kerbs in bocht negen bleken de bottleneck voor de RB16 van de Nederlander. In eerste instantie ging het team uit van schade aan de endplate van de voorvleugel. Na de race bleek dat ook de endplates van de achtervleugel en het barge board schade op hadden gelopen. Chief engineer Paul Monaghan licht de schade na afloop van de race toe, in gesprek met onder meer RacingNews365. "De kerbstones sloegen een deel van de endplate eraf, waarbij een brokstuk klem kwam te zitten in het barge board." "De schade was groter dan alleen een loshangende endplate. In de barge board bleef een stuk van de voorvleugel hangen en daarnaast was er ook wat schade aan de endplates van de achtervleugel. We vermoeden dat dit het gevolg is van de trillingen." Monaghan vervolgt met een knipoog: "De conditie waarin de auto bij de finish verkeerde, kwam niet overeen met die bij de start." Verstappen liet na afloop van de race weten dat hij geen grote hinder ondervond van de schade. Wel liet teambaas Christian Horner weten dat er op de data een significant verlies van downforce aanwezig was, iets dat mogelijk ook consequenties had voor de bandenslijtage. Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen