De breuk komt niet helemaal uit de lucht vallen. Vlak voor de zomerstop rommelde het flink toen Rich Energy-CEO William Storey zijn vertrouwen in het Haas F1-team opzij en daarmee ook het contract met het team. Dat werd echter niet geaccepteerd door de overige aandeelhouders. Storey werd aan de kant geschoven en er werd gekeken of er alsnog een solide basis was om de samenwerking op voor te zetten, maar nu is besloten dat de logo's van Rich Energy niet langer meer op de Formule 1-bolides zullen prijken. In een statement laat Haas F1 weten dat men in harmonie heeft besloten uit elkaar te gaan: "Hoewel Rich Energy wereldwijd bekendheid vergaarde door als onze titelsponsor te fungeren, ziet men zich vanwege een interne herstructurering genoodzaakt de wereldwijde marketingstrategie bij te stellen." "Op basis daarvan hebben we besloten dat een breuk de beste optie was voor beide partijen. Haas F1 wil Rich Energy bedanken en het allerbeste wensen voor de toekomst." De auto's van Haas F1 zullen gedurende de rest van het seizoen zwart-goud blijven, maar de logo's van Rich Energy zullen verwijderd worden.
Meest gelezen