Tegenover de Gazzetta dello Sport laat de Amerikaan weten dat hij teleurgesteld is in veel teams: "Alle teams roepen om veranderingen, maar wanneer we vervolgens een nieuw idee verzinnen, stemmen ze tegen. Natuurlijk begrijp ik dat er veel belangen meespelen, niet alleen bij de teams, maar ook bij andere partijen die aan de Formule 1 zijn verbonden. Denk daarbij aan de raceorganisaties, sponsoren en uitzend-gerechtigde bedrijven." "Het is logisch dat je al die partijen niet zomaar op één lijn krijgt, maar er is natuurlijk ook niemand bij gebaat om onze ideeën telkens af te schieten. We bevinden ons daardoor in een vreemde situatie en het zal niet eenvoudig zijn om alle partijen uiteindelijk tevreden te stemmen." Overigens denkt Carey dat Liberty Media er de afgelopen jaren aardig is in geslaagd om de fans te laten zien wat de plannen zijn van de Amerikaanse organisatie: "We zijn blij waar we op dit moment staan met de Formule 1, we maken in onze ogen stappen vooruit en de fans profiteren daarvan. De Netflix-docu is daar een voorbeeld van, we willen namelijk dat de Formule 1 dichterbij de fans komt te staan. Echter zullen we ook op racegebied moeten veranderen, want we leven op het moment nu eenmaal in een wereld die snel verandert en als je mee wil blijven komen dan moet je je wel blijven ontwikkelen."
Meest gelezen