Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Red Bull Racing

Coronel: "Upgrade Red Bull dicht het gat niet"

Het Formule 1-team van Red Bull is met hoge verwachtingen afgereisd naar Barcelona, waar het de eerste grote upgrade van 2019 introduceert. Is het genoeg om serieus te vechten met Mercedes?

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Alle teams nemen volop nieuwe onderdelen mee naar Barcelona en allen koesteren de hoop dat hun upgrade beter is dan die van de concurrentie. Zo ook het team van Red Bull, dat in de achtervolging moet op Ferrari en Mercedes. RacingNews365 sprak met Tom Coronel over de Spaanse Grand Prix en de vraag of Max Verstappen vanaf Spanje een winnende auto onder zijn kont heeft.

"Nee, normaal gesproken dicht je dat gat niet mee een upgrade. Laten we hopen dat het team iets gevonden heeft. Het draait er bij de upgrades om welk team de beste heeft. Een ding is zeker en dat is dat Red Bull erom bekend staat dat ze tijdens een seizoen meer tijdwinst boeken dan de concurrentie", aldus de F1-analist. "We willen natuurlijk allemaal maar een ding en dat is dat Max verder naar voren rijdt."

Met regelmaat lezen we dat fans veranderingen aan de bolide van Verstappen klein vinden, maar de Formule 1 draait om details. Daarnaast zijn lang niet alle veranderingen zichtbaar. "Je hebt optische zaken, maar onderhuids gebeurt er ook heel veel. Bij Red Bull werken gewoon 500 mensen die dag en nacht bezig zijn om die auto sneller te maken. Er wordt op dit moment door buitenstaanders veel over gesproken, maar binnen het team spenderen ze gigantisch veel uren om de auto te verbeteren."

"Werken in de Formule 1 is geen negen tot vijf baantje. Het draait om details en de kleine stapjes die je zet als team. Tien kleine stapjes vormen een hele grote, maar om er tien te maken moet je serieus veel werk verzetten als team", legt Coronel uit.

RN365 Nieuwsdossier Het laatste Max Verstappen nieuws

Special Vijf dingen die je nog niet wist over Sebastian Vettel