In de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365 vertelt autocoureur Tom Coronel dat de FIA de merkwaardige kwestie rondom Ferrari's mogelijk illegale brandstofsysteem aan zichzelf te danken heeft. "Bedonderen is eigenlijk een te groot woord, er is namelijk nog niets bewezen.", zo vertelt Coronel in de podcast. "Natuurlijk, waar rook is, is vuur, maar aan de andere kant kun je het ook zien dat de FIA de reglementen niet precies of goed genoeg had opgeschreven en dat de teams hiervan gebruik hebben gemaakt. Zij zijn er goed in om een héél klein beetje over het lijntje heen te gaan, zonder dat ze echt bestraft hoeven te worden. Hierom heeft de FIA moeten heroverwegen wat er allemaal wel en niet mag met de fuel flow meter." In de ogen van Coronel is het duidelijk hoe de vork in steel steekt. "In deze situatie zie je gewoon dat de teams slimmer zijn dan de FIA zelf. De FIA had de reglementen eigenlijk nóg compacter en mooier dicht moeten maken, want er was nu een klein beetje ruimte om uit te buiten en daarvoor is niemand echt op de vingers getikt", aldus de WTCR-coureur. Nu het snelheidsvoordeel van Ferrari ietwat of mogelijk volledig is verdwenen, komt Red Bull sterk uit de bus, zo ziet ook Coronel. "Ik zie bovendien dat de reglementen hetzelfde blijven en dat daardoor de teams blijven ontwikkelen. Nu zie je bijvoorbeeld dat bepaalde teams minder grote stappen maken dan Red Bull, dat vind ik gaaf om te zien, want ik geef persoonlijk het meeste om wat Max Verstappen kan doen op de baan." Beluister hieronder de volledige nieuwe aflevering van de F1-podcast van RacingNews365, waarin autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel de vooruitblikken op de Grand Prix van Abu Dhabi.
Meest gelezen