Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

"De Formule 1-teams zijn slimmer dan de FIA"

De soap rondom het mogelijk illegale brandstofsysteem van Ferrari domineert de Formule 1 momenteel. Vooralsnog heeft de FIA echter enkel ingegrepen met een aantal regelverduidelijkingen, tot een straf is het niet gekomen. Als Ferrari inderdaad heeft vals gespeeld, dan lijkt het ermee weg te komen. Autocoureur Tom Coronel denkt dan ook dat de teams slimmer zijn dan de FIA.

Verstappen Hamilton Albon Vettel
Interview
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

In de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365 vertelt autocoureur Tom Coronel dat de FIA de merkwaardige kwestie rondom Ferrari's mogelijk illegale brandstofsysteem aan zichzelf te danken heeft. "Bedonderen is eigenlijk een te groot woord, er is namelijk nog niets bewezen.", zo vertelt Coronel in de podcast.

"Natuurlijk, waar rook is, is vuur, maar aan de andere kant kun je het ook zien dat de FIA de reglementen niet precies of goed genoeg had opgeschreven en dat de teams hiervan gebruik hebben gemaakt. Zij zijn er goed in om een héél klein beetje over het lijntje heen te gaan, zonder dat ze echt bestraft hoeven te worden. Hierom heeft de FIA moeten heroverwegen wat er allemaal wel en niet mag met de fuel flow meter."

In de ogen van Coronel is het duidelijk hoe de vork in steel steekt. "In deze situatie zie je gewoon dat de teams slimmer zijn dan de FIA zelf. De FIA had de reglementen eigenlijk nóg compacter en mooier dicht moeten maken, want er was nu een klein beetje ruimte om uit te buiten en daarvoor is niemand echt op de vingers getikt", aldus de WTCR-coureur.

Nu het snelheidsvoordeel van Ferrari ietwat of mogelijk volledig is verdwenen, komt Red Bull sterk uit de bus, zo ziet ook Coronel. "Ik zie bovendien dat de reglementen hetzelfde blijven en dat daardoor de teams blijven ontwikkelen. Nu zie je bijvoorbeeld dat bepaalde teams minder grote stappen maken dan Red Bull, dat vind ik gaaf om te zien, want ik geef persoonlijk het meeste om wat Max Verstappen kan doen op de baan."

Beluister hieronder de volledige nieuwe aflevering van de F1-podcast van RacingNews365, waarin autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en gastheer Jeroen van Inkel de vooruitblikken op de Grand Prix van Abu Dhabi.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

1 reactie

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Interview met Verstappen Max baalt van zijn 'luie' F1-bolide: "Dat is toch wel zonde"