Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Derde Amerikaanse GP in Las Vegas kan gekoppeld worden aan GP Miami"

Al enkele dagen zwellen de geruchten over een derde Formule 1 Grand Prix van in de Verenigde Staten, te verrijden in Las Vegas, aan. COTA-baas Bobby Epstein ziet het wel gebeuren en deelt ook alvast de nieuwe F1-kalender in.

De Formule 1 wint razendsnel aan populariteit in de Verenigde Staten, niet in de laatste plaats door het succes van de Netflix-serie Drive to Survive. Het organiseren van een derde Grand Prix in het land zou daar een logisch vervolg van kunnen zijn. Momenteel zou er over worden gesproken om naast Austin en Miami (vanaf volgend jaar), ook in Las Vegas te gaan racen. COTA-baas Bobby Epstein ziet het er wel van komen, zo laat hij weten in een exclusief interview met RacingNews365 : "Tien jaar geleden was het niet rendabel om twee races te organiseren, maar nu zijn er zeker genoeg fans in de VS om drie GP's te kunnen verantwoorden", aldus Epstein. Las Vegas zou een goede kandidaat zijn voor zo'n derde race in de VS en Epstein zou het logisch vinden om die race dan back-to-back te koppelen aan de GP van Miami, die het voorjaar verreden wordt: "Vanuit een puur zakelijk en infrastructureel standpunt zou het vervolgens logisch zijn om in de herfst Austin en Mexico City met elkaar te combineren en dus steeds twee stops te maken als naar dit continent wordt afgereisd." "Ik denk dat dat voor ons (de Amerikaanse racerij, red.) een geweldige kans is om meer dan eens per jaar deze auto's naar Amerika te halen en ze aan het publiek te laten zien", vervolgt Epstein. Een race in Las Vegas zou niet uniek zijn voor de Formule 1. In 1981 en 1982 werd er al geracet op de parkeerplaats van het beroemde casino Ceasar's Palace. Omdat de baan zo krap en compact was, was het circuit niet populair bij de coureurs. Het circuit liep linksom, wat vrij uniek was destijds, en dus klaagde ook veel coureurs over de fysieke uitdagingen van het start-stop-baantje. Met medewerking van RJ O'Connell.

Viaplay
x
2026 Red Bull deelt heuglijk nieuws over gloednieuwe windtunnel