Leuk hoor, die Grand Prix - maar wie gaat dat bekostigen? Een veelgehoorde vraag in de afgelopen maanden, die met de informatie van vandaag (dinsdag) kan worden beantwoord. Talpa Allereerst is daar het mediabedrijf van tycoon John de Mol. Talpa Network, bekend van onder meer televisiezender SBS 6 en Veronica, heeft een groot aandeel in de Grand Prix van Nederland. Aangezien Ziggo Sport de officiële rechtenhouder in Nederland is wat betreft het uitzenden van de Formule 1, is het voorlopig nog onduidelijk in hoeverre Talpa een rol zal spelen in de verspreiding van beelden. Heineken 's Lands grootste bierbrouwer, die sinds 2016 partner van de Formule 1 is geworden, kon natuurlijk niet achterwege blijven. Heineken zal fungeren als de titelsponsor van de Grand Prix van Nederland, een rol waarbij naar verluidt meerdere tientallen miljoenen euro's zijn gemoeid. Overigens is dat niet nieuw voor de drankenfabrikant, die in het verleden al meerdere andere Grands Prix van een titel voorzag. Jumbo De supermarktketen van racefanaat Frits van Eerd is ondanks dat ze in het verleden stellig beweerden de Grand Prix van Nederland niet (mede) mogelijk te maken, toch ingestapt. De logo's van Jumbo zullen duidelijk te zien zijn tijdens de 31ste editie van de GP van Nederland, die volgend jaar plaats zal vinden. Jumbo en het circuit in Zandvoort zijn uiteraard al jaren aan elkaar verbonden middels de Jumbo Racedagen. VolkerWessels Eén van de grootste bouwconcerns van Nederland heeft tevens de portemonnee gegrepen om de Grand Prix in eigen land te realiseren. De Koninklijke Volker Wessels Stevin, kortweg gestijld als VolkerWessels, mag zich een van de sponsoren van de 'Dutch Grand Prix' noemen. Pon Holdings Onlosmakelijk verbonden met het Circuit Zandvoort, waar raceliefhebber Ben Pon aan zijn eerste en enige Formule 1-wedstrijd deelnam. Pon Holdings, een internationale handels- en serviceorganisatie die onder meer Volkswagen, Caterpiller en MAN als importeur in haar portefeuille heeft, is de vijfde sponsor van de Nederlandse Grand Prix. CM.com Een gigant in klantcommunicatie maakt het plaatje van de sponsoren compleet. CM.com is een zelfbenoemd 'alles-in-één platform voor communicatie en betalingen'. Het spitst zich toe op 'next gen'-betaalmethoden en customer data.
Meest gelezen