Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Een té Verstappen-specifieke Red Bull kan het probleem zijn"

Bij geen enkel Formule 1-team is het verschil tussen beide coureurs zo groot als tussen Max Verstappen en Alexander Albon. Vorig jaar liet ook Pierre Gasly al geen onuitwisbare indruk achter bij Red Bull. Mika Hakkinen doet een gooi naar waar dat mee te maken kan hebben.

Net zoals na elke Formule 1 Grand Prix laat tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen ook nu weer zijn licht schijnen over de voorbije race. Hij meent dat Red Bull sterker voor de dag had kunnen komen als het team net als Mercedes op de medium banden van start was gegaan. Nu zag hij Max Verstappen na de eerste stint wat terugzakken: "Maar zoals ik al vaker heb gezegd, Red Bull lijdt onder het feit dat het een éénmansteam is", zo schrijft hij in zijn column voor Unibet . "Opnieuw zagen we Albon een moeizame race rijden, waarin hij op een ronde achterstand van zijn teamgenoot finishte", vervolgt Hakkinen, die suggereert dat dat misschien niet enkel aan de kwaliteiten van Albon als coureur ligt. "Het is een ongewoon beeld, aangezien Alex echt wel een goede coureur is, net zoals Gasly dat vorig jaar was. Het lijkt alleen een probleem te zijn om die tweede Red Bull te moeten besturen." Hakkinen doet een gooi naar waar dat mee te maken heeft: "Ik weet zeker dat teambaas Christian Horner doorheeft hoe belangrijk het is dat het team snel een oplossing weet te vinden. Het kan er echter mee te maken hebben dat de afstelling van Red Bull té Verstappen-specifiek is. Het valt bijvoorbeeld op hoeveel competitiever Pierre Gasly is geworden sinds zijn terugplaatsing naar Red Bulls tweede team." Albon zou volgens geluiden uit de paddock graag beschikken over een auto met wat meer overstuur, terwijl Verstappen juist een auto zou willen die strak instuurt. Hoe meer Verstappen daarom vraagt, hoe verder de auto af komt te staan van wat Albon graag wil. Het is daarbij vanuit Red Bull gezien echter logisch om qua wensen altijd te luisteren naar de coureur die steevast een halve seconde of meer sneller is. De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay
x
Breaking Aston Martin in protest tegen uitslag kwalificatie