Het huidige Concorde Agreement loopt aan het einde van 2020 af. In deze overeenkomst zijn de belangrijkste technische, sportieve en financiële afspraken tussen de teams en de F1-organisatie geborgd. Voor het seizoen 2021 liggen er grote veranderingen op stapel, op alle vlakken. De nieuwe regelgeving die vanaf 2021 van kracht moet gaan is een veelbesproken item, waarbij er nog altijd onduidelijkheid is over de te varen koers. De deadline om voor het einde van juni de nieuwe regels te presenteren is verplaatst naar eind oktober, doordat de teams, FIA en Liberty Media niet op een lijn zitten. "Het is logisch om de nieuwe regels te laten rijpen tot oktober. Dit is een internationale sport, dus er moet met veel zaken rekening gehouden worden. De meeting met de aandeelhouders in Parijs gaat over de toekomst van de sport: hoe de Formule 1 er uit moet gaan zien en hoe we hem interessanter kunnen maken voor de fans. We spraken hierover met de teams en de FIA en kwamen tot de conclusie dat het verstandiger was om de beslissing over de nieuwe regels uit te stellen tot oktober. Ons streven is om de juiste veranderingen door te voeren, in plaats van overhaaste beslissingen te nemen", laat Carey in gesprek met Servus TV weten. Voornaamste doel van Carey is om de Formule 1 aantrekkelijker te maken voor de fans. De races moeten weer bol staan van de actie en spanning en de sport moet onvoorspelbaarder worden. "De fans zijn de reden dat we überhaupt racen. Anderzijds hebben we echter de expertise nodig van professionals om de juiste keuzes te maken. We willen de sport beschermen en behouden wat het geweldig maakt. De competitie op de baan moet echter verbeterd worden, races moeten dramatisch en enerverend zijn." "Er zijn een hoop suggesties binnengekomen, deze zijn pagina’s lang en kwamen van zowel teams als fans. Dit waarderen we, maar welke suggesties we gaan implementeren is nog steeds onduidelijk. Er zijn een hoop ideeën waar wij ons doorheen moeten werken en dan beslissen we welke weg de juiste is om in te slaan", besluit Carey.
Meest gelezen