Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
can
vr 11 jun - zo 13 jun
Quali za 12 jun
Race zo 13 jun
aze
fra
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
can
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
fra
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
sgp
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
sgp
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
esp Uitslag Race
Start GP Monaco
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1

F1 pakt uit en voegt nieuwe graphics toe aan tv-beelden

Om kijkers thuis meer inzicht te bieden in de technische informatie op de achtergrond tijdens een Grand Prix, introduceert de Formule 1 dit jaar zes nieuwe tv-graphics.

De tijd van Formule 1 tv-graphics die bestonden uit de twee simpele gele blokjes met daarin het positienummer en tussen de blokjes in het tijdsverschil op het tv-scherm is allang niet meer. Tegenwoordig kan je geen race kijken zonder om de haverklap te worden bekogeld met data over pit windows, bandenslijtage en de kans op een succesvolle inhaalactie. De F1 voegt daar in de loop van dit jaar in samenwerking met AWS nog wat extra graphics aan toe.

Te beginnen met de zogenoemde Braking Performance graphic, die wordt dit weekend bij de Grand Prix van Emilia-Romagna geïntroduceerd. Op deze graphic is onder meer te zien op welk punt iedere coureur remt en wie van de twee het rempedaal het hardst intrapt.

Vanaf de Grand Prix van Canada (in het weekend van 11 tot en met 13 juni) komt daar de Car Exploitation graphic bij. Hierop kunnen kijkers zien hoe coureurs hun auto helemaal naar de max trappen. Denk dan bijvoorbeeld aan bandentractie en acceleratie. De tijden die ze rijden worden vergeleken met een theoretische limiet en op basis daarvan wordt bepaald hoeveel tijd een coureur per rondje wint of verliest.

Tijdens het raceweekend in Groot-Brittannië (16 tot en met 18 juli) krijgen kijkers thuis op de bank te zien hoeveel energie de powerunits van de auto's verbruiken en wanneer ze energie inzetten om iemand in te halen. Ook is dan te zien hoeveel batterij iemand nog over heeft.

Bij de Grand Prix van Italië op het circuit van Monza (10 tot en met 12 september) wordt de start van de heren coureurs met een graphic geanalyseerd. Wie had de beste reactietijd toen de lichten uitgingen en de race van start ging?

Een maand later wordt tijdens de Grand Prix van Japan de zogenoemde Pitlane Performance aan de lijst met graphics toegevoegd. Hierin wordt onder meer gekeken hoeveel tijd er verloren gaat bij de pitstops en waarom dat zo is gekomen.

Tot slot is vanaf de Grand Prix van Australië in november te zien hoe groot het gevaar op een undercut is. Deze graphic toont het gat tussen twee auto's, de gemiddelde tijd die bij een pitstop verloren gaat en de bandenslijtage.

7 reacties

    x