Volgens Italiaanse media heeft Ferrari Charles Leclerc een contract aangeboden dat hem tegen een significante vergoeding tot en met 2029 aan het team verbindt. Zekerheid is een groot goed in de Formule 1, maar kent volgens voormalig Ferrari-coureur Rene Arnoux ook een keerzijde.
"Ik geloof niet zo in dat soort lange contracten", zo oppert hij in gesprek met La Gazzetta dello Sport. "Een coureur moet vooral het vertrouwen hebben dat hij met het team goed kan presteren. Het is vervolgens aan de coureur om dat waar te maken en dan misschien om de één à twee jaar om de tafel te zitten om en het over een nieuwe overeenkomst te hebben."
"Ik denk ook niet dat je als team te lang vast moet zitten aan een contract. Als de resultaten te wensen over laten, moet je een coureur uit de auto kunnen halen om er een nieuwe coureur in te zetten. Bovendien wacht Leclerc niet in de eerste plaats op een nieuw contract, als wel op een bolide die hem in staat stelt om net als in 2022 om overwinningen te vechten."
"Dat was het afgelopen seizoen immers schier onmogelijk. Hij wacht op een bolide waarmee hij met Verstappen kan vechten om de wereldtitel."
Anderen bekeken ook:
En Sainz dan?
En hoe zit het ondertussen met Sainz? In zijn geval wordt niet gespeculeerd over megacontracten, maar dat is volgens Arnoux niet onlogisch. "Zijn probleem is dat hij niet constant genoeg is. Hij had nog meer moeite met het managen van de banden dan Leclerc."
Valt dat Sainz volledig aan te rekenen? Nee, dat toch ook weer niet: "Die auto is nu eenmaal niet op het niveau van de auto van Red Bull en soms zelfs niet op het niveau van enkele andere bolides. Voordat hij kan laten zien constanter te zijn, is het aan Ferrari om een bolide neer te zetten die competitief is."
Ook interessant:
Giedo van der Garde maakte bekend dat hij gaat stoppen als autocoureur. De Nederlander is openhartig over dat besluit in een exclusief interview met RacingNews365: "Wat ben ik allemaal aan het doen?"
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!