Het is ieder jaar een belangrijk meetpunt voor de teams: komt de gloednieuwe auto door de diverse crashtests heen? Bij Ferrari kan die vraag alvast met 'ja' worden beantwoord, zo weet de Italiaanse tak van Motorsport.com te melden. Het chassis werd namelijk voor Kerstmis goedgekeurd door de FIA nadat de nieuwe carrosserie de crashtests had doorstaan.
De statische test zou in Maranello zijn uitgevoerd, terwijl de dynamische test op het CSI in Bollate plaatsvond. Daardoor heeft de Scuderia de 'stempel' al binnen om op 19 februari haar debuut te maken op het thuiscircuit van Ferrari, Fiorano. Daardoor kan de Italiaanse renstal ook verder gaan met het bouwen van de nieuwe auto voor Lewis Hamilton en Charles Leclerc, die er radicaal anders uit gaat zien dan de auto van 2024.
Een van de meest relevante aspecten is de toepassing van de pull rod aan de voorkant, inclusief een vernieuwd ontwerp aan de voorkant van het chassis. De pull rod voor de achterwielophanging blijft echter behouden, al betekent dat niet dat Ferrari met een ongewijzigde kinematica van de ophanging aan de start verschijnt. Visueel en aerodynamisch zul je ook een andere positie van de inlaten van de sidepod zien. Zo moet luchtturbulentie van de voorwielen tegen worden gegaan, zo kon RacingNews365 al eerder melden.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!