Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

Ferrari ontdekt eerste oorzaak van uitvalbeurt in Azerbeidzjan

Ferrari weet waarom Carlos Sainz afgelopen week de finish niet wist te bereiken tijdens de GP van Azerbeidzjan. In Canada zal alles weer naar behoren moeten werken. Naar de problemen van Charles Leclerc is het onderzoek nog niet begonnen.

Sainz Baku
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB
Carlos Sainz was na acht ronden al het haasje in Azerbeidzjan tijdens de GP in de straten van Bakoe. De Spanjaard kwam met hydraulische problemen stil te staan en was de eerste uitvaller van de dag. Een vijftiental ronden later was zijn teamgenoot het volgende slachtoffer. De Monegask had op het oog een heel groot motorprobleem. Zijn en Ferrari's titelaspiraties liepen zo een aardige deuk op.

Eén onderzoek afgerond

Daags na de GP van Azerbeidzjan werden de hydraulische onderdelen van Sainz al uitvoerig onderzocht. Ferrari ontdekte de oorzaak van de uitvalbeurt en volgens de Italianen is er al een oplossing gevonden voor de korte termijn, waardoor het probleem in Canada als het goed is niet nog eens voor zal kunnen komen. Tegelijkertijd wordt er in de Ferrari-fabriek ook gewerkt aan een oplossing voor de middellange termijn, zo laat men weten.

Ook gaf men een update over de motor van Leclerc. Deze komt pas op woensdag aan op de motorafdeling in Maranello, dus de Monegask zal nog even moeten wachten op een bericht over zijn problemen. Woensdagavond hoopt Ferrari met de wereld te kunnen delen hoe de uitvalbeurt van Leclerc kon ontstaan.

Overigens is het niet helemaal duidelijk wat het betekent voor de motorsituatie van Leclerc. Als deze op woensdag aankomt in Maranello en nog onderzocht moet worden, lijken deze onderdelen in ieder geval niet in Canada te zullen worden gebruikt. Naar alle waarschijnlijkheid zal Ferrari in Montreal dan ook de derde motor van Leclerc aan gaan spreken, de laatste in zijn poule voordat hij een gridstraf krijgt. Mogelijk worden er ook nog wat componenten van de eerste motor hergebruikt.

Ook interessant:

Ontketende Verstappen heeft Ferrari-drama niet nodig

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk terug op de GP van Azerbeidzjan. We bespreken onder andere Ferrari’s drama, de dominantie van Max Verstappen en de porpoising-problemen van Mercedes. Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Charles Leclerc

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

20 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
RN365 F1-podcast Ruwe diamant Verstappen blijft groeien en verbazen