Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

Ferrari ontdekt eerste oorzaak van uitvalbeurt in Azerbeidzjan

Ferrari weet waarom Carlos Sainz afgelopen week de finish niet wist te bereiken tijdens de GP van Azerbeidzjan. In Canada zal alles weer naar behoren moeten werken. Naar de problemen van Charles Leclerc is het onderzoek nog niet begonnen.

Sainz Baku
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB
Carlos Sainz was na acht ronden al het haasje in Azerbeidzjan tijdens de GP in de straten van Bakoe. De Spanjaard kwam met hydraulische problemen stil te staan en was de eerste uitvaller van de dag. Een vijftiental ronden later was zijn teamgenoot het volgende slachtoffer. De Monegask had op het oog een heel groot motorprobleem. Zijn en Ferrari's titelaspiraties liepen zo een aardige deuk op.

Eén onderzoek afgerond

Daags na de GP van Azerbeidzjan werden de hydraulische onderdelen van Sainz al uitvoerig onderzocht. Ferrari ontdekte de oorzaak van de uitvalbeurt en volgens de Italianen is er al een oplossing gevonden voor de korte termijn, waardoor het probleem in Canada als het goed is niet nog eens voor zal kunnen komen. Tegelijkertijd wordt er in de Ferrari-fabriek ook gewerkt aan een oplossing voor de middellange termijn, zo laat men weten.

Ook gaf men een update over de motor van Leclerc. Deze komt pas op woensdag aan op de motorafdeling in Maranello, dus de Monegask zal nog even moeten wachten op een bericht over zijn problemen. Woensdagavond hoopt Ferrari met de wereld te kunnen delen hoe de uitvalbeurt van Leclerc kon ontstaan.

Overigens is het niet helemaal duidelijk wat het betekent voor de motorsituatie van Leclerc. Als deze op woensdag aankomt in Maranello en nog onderzocht moet worden, lijken deze onderdelen in ieder geval niet in Canada te zullen worden gebruikt. Naar alle waarschijnlijkheid zal Ferrari in Montreal dan ook de derde motor van Leclerc aan gaan spreken, de laatste in zijn poule voordat hij een gridstraf krijgt. Mogelijk worden er ook nog wat componenten van de eerste motor hergebruikt.

Ook interessant:

Ontketende Verstappen heeft Ferrari-drama niet nodig

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk terug op de GP van Azerbeidzjan. We bespreken onder andere Ferrari’s drama, de dominantie van Max Verstappen en de porpoising-problemen van Mercedes. Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

20 reacties

Meest gelezen

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Goed nieuws voor Ferrari: FIA versoepelt F1-motorregels