Hoewel er op het Circuit Gilles Villeneuve genoeg inhaal mogelijkheden zijn, wil de FIA het aantal inhaalacties graag verhogen. De bestaande DRS-zones op het lange rechte stuk tussen bocht twaalf en dertien en op het start-finish gedeelte waren niet voldoende voor de FIA. Daarom is besloten tussen bocht zeven en acht een derde DRS-zone toe te voegen, om de coureurs meer inhaal mogelijkheden te geven. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat een circuit een derde DRS-zone krijgt. Ook tijdens de eerste Grand Prix van het jaar in Australië werden drie DRS-zones gebruikt. Dit leidde echter niet tot meer inhaalacties.
FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting denkt dat er dit seizoen en in 2019 nog meer circuits een derde DRS-zone zullen krijgen. Op de lange termijn wil de Formule 1 echter af van het kunstmatig inhalen. Formule 1-baas Ross Brawn heeft de vurige wens dat coureurs elkaar weer 'op de huid kunnen zitten' en elkaar weer eerlijk in kunnen halen. Het afschaffen van DRS behoort daarbij zeker tot de mogelijkheden.
Meest gelezen