Had Ferrari nou gesjoemeld met de fuel-flow-meter of niet? En zo ja, was dat dan gewoon een kwestie van ordinair vals spelen, of doken ze slim in de mazen van wet? Hoe dan ook, de FIA greep in en bepaalde met het oog op 2021 dat de teams niet langer zelf meer hun fuel-flow-meters mogen ontwikkelen. Inmiddels heeft internationale automobielfederatie de inschrijvingen voor geïnteresseerde partijen om een standaard-sensor te ontwikkelen, geopend. Die sensor moet echter wel aan een paar richtlijnen voldoen. De sensor mag niet meer dan vijfduizend euro kosten en moet zeker honderd uur mee kunnen gaan. Het onderhoud dat ervoor moet zorgen dat ze nóg eens honderd uur langer mee kunnen gaan, mag per keer niet meer dan tweeduizend pond kosten en in totaal moeten ze vierhonderd uur mee kunnen gaan..Het hele apparaatje mag bovendien niet meer dan 400 gram wegen. De deadline voor de inschrijvingen ligt op 13 maart, dat is de vrijdag van de Grand Prix van Australië. Midden april wordt vervolgens de knoop doorgehakt. De gekozen partij tekent dan een deal voor drie jaar (2021 t/m 2023).
Meest gelezen