Op vrijdag sloeg het noodlot voor Robin Frijns toe in de training voorafgaand aan de kwalificatie. Hij crashte, waarna hij de kwalificatie aan zich voorbij moest laten gaan. Hij startte de race als laatste en kwam uiteindelijk niet verder dan de zeventiende plaats in de race, terwijl landgenoot Nyck de Vries de gevierde man was en de race won. Tijdens de tweede racedag, op zaterdag, kwam Frijns als een speer uit de startblokken. Hij was de snelste man op de baan tijdens de training en ook in de kwalificatie begon hij ijzersterk. Hij was na het eerste deel van de kwalificatie de snelste man op de baan en mocht door naar de zogeheten Superpole. Daarin mogen de zes snelste coureur van het eerste deel van de kwalificatie met elkaar uitmaken wie de poleposition krijgt. Omdat Frijns in het eerste deel van de kwalificatie de snelste was, moest hij als allerlaatste man aantreden voor zijn Superpoleronde. Frijns deed dat met verve. Hij reed de concurrentie op gepaste afstand en was bijna drie tienden sneller dan de nummer twee. Poleposition voor de Limburger. Het is zijn eerste in de elektrische raceklasse. Tweede werd Sergio Sette Camara, derde Sam Bird. Check hieronder de poleronde van Frijns. Artikel gaat daaronder verder.
1365662324728684547
Pole voor Frijns! 🤩 De Nederlander pakt voor het eerst pole position in de Formule E 🇳🇱👌 Hij mag zijn plek straks verdedigen in de tweede race van deze double-header 🔋🇸🇦 🏁 Ad Diriyah Race 2 ⏰ Vanaf 17:30 uur 📺 Ziggo Sport Racing #ZiggoSportF1 #ABBFormulaE #DiriyahEPrix pic.twitter.com/wn38StKqKw — Ziggo Sport F1 (@ZiggoSportF1) February 27, 2021
Drama was er voor Nyck de Vries, die vanwege een crash van een Mercedes-klantenauto tijdens de training niet mocht kwalificeren van de FIA. Zij wilden eerst de oorzaak van de crash te weten komen voordat de Mercedes-wagens weer de baan op mochten. Check hieronder de crash, waarbij de remmen van de Edoardo Mortara zouden hebben geweigerd.
Br7yH3tMFpI
Meest gelezen