Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hamilton probeert tegenvallende prestaties weg te lachen: "Geloof me, dit doet pijn"

Lewis Hamilton probeert het moreel hoog te houden in het team, maar moet toegeven dat de schommelingen in performance die de W13-bolide met zich meebrengt pijn doen.

De Mercedes-bolide van dit jaar is een echte diva. Voor de zomerstop leek het de goede kant op te gaan met de W13, maar op Spa-Francorchamps deed de auto niet wat de Duitse renstal verwacht had. Lewis Hamilton en George Russell klokte in de kwalificatie de zevende en achtste tijd, onder beide Alpine's. Hamilton probeert het moreel hoog te houden in het team, maar hij moet toegeven dat de tegenvallende snelheid van de W13 hem diep raakt, zo is hij te horen tegenover de media, waaronder RacingNews365. "Ik wil het woord 'teleurstelling' niet gebruiken, want je moet niet vergeten dat er 2000 mensen erg hard werken in de fabriek om een goede auto te ontwikkelen. Natuurlijk zou ik willen dat de upgrades positief uitpakten. Ik zou willen dat we vooraan mee konden vechten, maar dat is niet de realiteit op het moment." "Het doet pijn, geloof me, het doet pijn", gaat Hamilton verder. "Maar op dit punt moet je het gewoon weglachen en zeggen 'ik vecht niet voor een kampioenschap'. Ik heb de verantwoordelijkheid om het moreel hoog te houden. Je moet doorzetten, je mag niet ontmoedigd raken. Ja het is klote en de auto gaat langzaam."

De Mercedes van volgend jaar

Na acht opeenvolgende constructeurtitels is het duidelijk dat dit niet het jaar is van Mercedes. De ogen lijken steeds meer gericht op de W14 van volgend jaar, maar hoe ze dat precies gaat aanpakken is nog niet duidelijk. Gaan ze de W13 verder ontwikkelen of komen ze juist met een heel nieuw concept? Dat zal in de komende weken wat duidelijker worden bij de Duitse renstal laat Hamilton weten. "Volgende week gaan we vergaderen en praten over de stappen waar we willen zijn met de auto van volgend jaar. Wat zijn de problemen, wat kunnen we meenemen van de gegevens en het toepassen om ervoor te zorgen dat de volgende auto niet zoals deze is. Dat is waar het team en ik aan proberen te werken."

Viaplay
x
Max Marko bevestigt gridstraf Verstappen in Brazilië