Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Schreeuw om verandering na 'veel interessantere' vrije trainingen

Volgens Lewis Hamilton heeft tyfoon Hagibis indirect voor een interessantere en leukere vrijdag van het Grand Prix-weekend gezorgd.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Door toedoen van tyfoon Hagibis, waarschijnlijk inmiddels alom bekend bij de gemiddelde Formule 1-fan, konden de derde vrije training en de kwalificatie op zaterdag niet doorgaan. De kwalificatie werd verschoven naar zondagochtend, maar de derde vrije training kwam te vervallen. Volgens Lewis Hamilton zorgde dat er uiteindelijk voor dat de vrijdag op het circuit van Suzuka een stuk interessanter was dan normaal.

"Normaal hebben we maar twee sets banden tijdens een vrije training, maar omdat de derde vrije training was geschrapt, konden we de banden die we eigenlijk daarvoor zouden gebruiken inzetten tijdens de twee vrije trainingen. Misschien moeten er meer banden worden toegestaan tijdens een raceweekend, zodat we meer runs kunnen doen tijdens een vrije training", zo wordt hij geciteerd door Crash.net.

"Als we drie verschillende sets banden zouden kunnen gebruiken tijdens elke vrije training, dan zal dat voor de coureurs en voor de fans beter zijn. Op die manier hoeven we niet eerst twintig minuten niks te doen in de garage, alvorens we de baan op gaan. Het zou een stap vooruit zijn, want zo was het veel interessanter", zo concludeert de vijfvoudig wereldkampioen.

Voorspel en win

Powered by

Wie wint de Grand Prix van Japan 2019?

Speel mee en win een race-arrangement op Zandvoort t.w.v. € 325, aangeboden door viaBOVAG.nl

Speel mee

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Japan 2019

Volg hier het laatste nieuws over de Formule 1 GP van Japan en alle verrichtingen van Max Verstappen.

3 reacties

    Marko "Verstappen de goedkoopste Red Bull-coureur ooit"