Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Formule 1 Grand Prix Groot-Brittannië 2022

Hoe Ferrari twee vliegen in één klap wil slaan met Silverstone-update

Diverse teams hebben voor dit weekend behoorlijk wat updates meegenomen. Zo ook Ferrari en Mercedes. RN365 technisch analist Paolo Filisetti heeft van deze teams aanpassingen onder de loep genomen die toch behoorlijk in het oog springen.

F1 75 sdeood det Silvst
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Paolo Filisetti

Ferrari houdt voor de Formule 1 GP van Groot-Brittannië niet enkel vast aan de in Canada geïntroduceerde achtervleugel, het team introduceerde tevens nieuwe sidepods. Die lopen nu naar achteren toe wat sneller naar binnen toe af, om zo een langere een smallere Coke-bottle vorm te creëren (zie foto hierboven).

Deze verandering is gericht op het versterken van zowel de functionaliteit als de efficiëntie van de beam wing van de Ferrari (de horizontale vleugelelementen net boven de diffuser). De herziening heeft een positief effect op de rechtelijnsnelheid, maar zorgt er tevens voor dat de kwaliteit van de luchtstroom richting de beam wing verbeterd wordt, wat er voor zorgt dat ook de luchtstroom onder de auto verbeterd wordt, met meer downforce in de snelle bochten van het circuit tot gevolg.

			© RN365/Paolo Filisetti
	© RN365/Paolo Filisetti

Mercedes sleutelt wederom aan de vloer

Zeker zo interessant is de ontwikkeling van de Mercedes-vloer. Die levert een nuttige bijdrage aan het verminderen van porpoising. Twee opstaande randjes zijn gecreëerd in het midden van de vloer (zie de twee uiterst linkse pijlen in de foto foto hierboven).

De binnenste randen van die randjes zijn versterkt door een metalen plaatje, dat dezelfde functie heeft als de tweede draagstang die kortstondig werd geïnstalleerd in Canada. Met andere woorden: de stijfheid van de uiterste randen van de vloer is door deze aanpassingen toegenomen.

Aan de onderzijde zijn tevens een serie kleine winglets waarneembaar die de luchtstroom aan de voorzijde van de vloer naar buiten toe geleiden op een manier die doet denken aan de vloer zoals McLaren die ook gebruikt.

Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Groot-Brittannië 2022?

Speel mee en maak kans op een prachtige Max Verstappen drivers cap!

Speel mee

Formule 1 GP Groot-Brittannië 2022 RN365 Nieuwsdossier

8 reacties

Viaplay
x
Interview Salo: "Dit is het belangrijkste verschil tussen Verstappen en Leclerc"