Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Lewis Hamilton

Hoe Hamilton met één foto bijna een half miljoen binnenhaalt voor Ferrari

De eerste week van Lewis Hamilton bij Ferrari zit er bijna op. Hoe de samenwerking op sportief gebied gaat uitpakken, dat moeten we nog maar afwachten. Maar aan de zakelijke kant wordt de eerste, lucratieve, balans al opgemaakt.

Hamilton Ferrari
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Instagram Lewis Hamilton/Ferrari

Lewis Hamilton heeft er een intense, eerste week opzitten bij Ferrari. De 40-jarige Brit beleefde maandag zijn eerste dag bij de Scuderia en reed woensdag voor het eerst in de Ferrari rond op het testcircuit van de Scuderia. Het is vooral een social media post van Hamilton die voor de nodige opwinding zorgde, ook op financieel gebied. Het gaat namelijk om de eerste foto van Hamilton in het rode racepak van de Scuderia.

Op het moment van schrijven heeft de post al 13 miljoen interacties. Sponsorlytix, een op AI-gebaseerd bedrijf voor big data in de sport, had op woensdagochtend de waarde van de post al ingeschat, toen er zo'n 8 miljoen interacties waren. Het bedrijf heeft dat met behulp van AI en algoritmen gedaan, om zodoende de gegenereerde waarde voor de sponsors van Ferrari te berekenen.

Het komt uiteindelijk neer op het duizelingwekkende bedrag van 412 duizend dollar, waarbij het bedrijf het volgende aangeeft in een post op X. "Elk logo op de kit van Lewis levert een ongelooflijke waarde op en laat de synergie zien tussen de aanwezigheid van atleten op social media en de teamsponsors."

Voor titelsponsor HP bleek de post het meest lucratief, want de waarde wordt geschat op ruim 62 duizend dollar. Daarachter komen Shell en Ferrari met ieder een waarde van 50 duizend dollar of meer, gevolgd door IBM, VGW, PUMA, RM en UniCredit. Het is nog de vraag hoe Hamilton zal presteren op de baan, maar aan de zakelijke kant lijkt het al een zeer lucratieve deal te zijn.

Bekijk de afbeelding met de exacte bedragen hieronder!

Kies voor Ajax óf Feyenoord en als jouw team scoort dan pak 50x je inzet tijdens de Klassieker bij Unibet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Claim jouw bonus

Praat mee!

Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!

+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda

We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Verstappen Afwezige Verstappen laat toch van zich horen tijdens FIA-gala