Lewis Hamilton heeft er een intense, eerste week opzitten bij Ferrari. De 40-jarige Brit beleefde maandag zijn eerste dag bij de Scuderia en reed woensdag voor het eerst in de Ferrari rond op het testcircuit van de Scuderia. Het is vooral een social media post van Hamilton die voor de nodige opwinding zorgde, ook op financieel gebied. Het gaat namelijk om de eerste foto van Hamilton in het rode racepak van de Scuderia.
Op het moment van schrijven heeft de post al 13 miljoen interacties. Sponsorlytix, een op AI-gebaseerd bedrijf voor big data in de sport, had op woensdagochtend de waarde van de post al ingeschat, toen er zo'n 8 miljoen interacties waren. Het bedrijf heeft dat met behulp van AI en algoritmen gedaan, om zodoende de gegenereerde waarde voor de sponsors van Ferrari te berekenen.
Het komt uiteindelijk neer op het duizelingwekkende bedrag van 412 duizend dollar, waarbij het bedrijf het volgende aangeeft in een post op X. "Elk logo op de kit van Lewis levert een ongelooflijke waarde op en laat de synergie zien tussen de aanwezigheid van atleten op social media en de teamsponsors."
Voor titelsponsor HP bleek de post het meest lucratief, want de waarde wordt geschat op ruim 62 duizend dollar. Daarachter komen Shell en Ferrari met ieder een waarde van 50 duizend dollar of meer, gevolgd door IBM, VGW, PUMA, RM en UniCredit. Het is nog de vraag hoe Hamilton zal presteren op de baan, maar aan de zakelijke kant lijkt het al een zeer lucratieve deal te zijn.
Bekijk de afbeelding met de exacte bedragen hieronder!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!