Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Hoe Valtteri Bottas het aflegde tegen Max Verstappen

Max Verstappen wist de ontketende Valtteri Bottas afgelopen zondag achter zich te houden. Mercedes koos nog voor een afwijkende strategie, zonder succes. Volgens teambaas Toto Wolff was het de enige manier waarop Bottas nog voorbij aan Verstappen had kunnen komen.

Verstappen Bottas
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Na een tegenvallende start van de Grand Prix van Hongarije viel Valtteri Bottas terug naar de zevende plaats. De Fin moest zich op de Hungaroring - waar het lastig in te halen is - terugvechten naar de tweede plaats, waar zijn superieure Mercedes-bolide thuishoort.

In het zicht van de haven strandde Bottas echter, nadat Max Verstappen een maatje te groot bleek. De Nederlander ging er met de tweede plek vandoor, de Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de laatste podiumplaats.

Aan het einde van de race dook Bottas nog naar binnen om een nieuwe set banden, waarmee hij nog gevaarlijk dicht op de kont van de Red Bull-bolide van Verstappen kwam. Uiteindelijk bleek de tacktiek, waar Lewis Hamilton vorig seizoen nog de overwinning mee greep, niet goed genoeg voor de tweede plaats.

Gevraagd naar de strategie van Valtteri Bottas, was Wolff na afloop van de race tegenover onder meer RacingNews365 duidelijk. Het was volgens hem de enige mogelijkheid die het team nog resteerde. Een andere manier om de Red bull-coureur te verslaan was er niet.

"Op de banden van Valtteri begonnen zich tegen het einde van de race blaren te vormen. Vooral de linker voorband had het zwaar te verduren, omdat hij zo hard aan het pushen was om Verstappen bij te halen. Zijn banden waren daarom sowieso niet goed genoeg geweest om de Red Bull in te halen, dus besloten we hem naar binnen te halen voor nieuwe banden."

"Vergelijkbaar met wat we vorig jaar met Lewis hebben gedaan, want het was de enige manier die er nog was om de tweede plek af te pakken van Verstappen. Uiteindelijk was het echter niet genoeg. Valtteri kreeg met veel verkeer te maken. We hebben ons daar niet snel genoeg een weg doorheen weten te banen", aldus de teambaas van Mercedes.

Het was weer een hectisch Formule 1-weekend in Hongarije. Max Verstappen speelde een hoofdrol op de Hungaroring, maar daarnaast gebeurde er nog veel meer. Autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen praten je bij in de nieuwste RacingNews365-podcast, die hieronder te beluisteren is.

7 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez