Het Renault waar Red Bull tot en met 2018 in de Formule 1 mee samenwerkte, bestaat in die vorm niet meer. Het complete management is op de schop gegaan en tegenwoordig opereert Alpine F1 veel meer dedicated in de Formule 1 dan dat het Renault F1 van weleer als onderdeel van de Renault Group ooit deed. De passie die men nu uitstraalt, was volgens Red Bull-teambaas Christian Horner enkele jaren geleden niet aanwezig. In zijn ogen was Renault om de verkeerde redenen actief in de Formule 1. Zeker als klant van Renault vond Horner dat bij tijd en wijle erg lastig: "Ik denk dat ik wel drie of vier keer naar Parijs ben afgereisd om met Carlos Ghosn (de grote Renault-baas, red.) te praten en te zeggen 'luister, je bent nu eenmaal in deze business actief en je geeft veel geld uit, maar moet je net iets meer en alles iets wijzer uitgeven, anders is wat je wél uitgeeft weggegooid geld. Dat verdien je dan niet terug'", zo laat Horner weten in The High Performance Podcast . "Maar zijn hart lag nooit in de Formule 1, voor hem was de F1 een marketingtool die hij af kon vinken. Als je die passie en gedrevenheid zelf niet ervaart, hoe kun je dan verwachten dat dat die gevoelens wel door je organisatie stromen?", vervolgt Horner. "De huidige CEO daarentegen draagt die passie wel volop uit en dat zal ervoor zorgen dat de performance en de resultaten uiteindelijk verbeteren, omdat die passie van bovenaf gevoed wordt."
Meest gelezen