Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Horner schrok zich een hoedje door Verstappen: "Hart klopte in mijn keel"

Na een verontrustende boordradio van Max Verstappen tijdens de GP van Saoedi-Arabië zaten de Red Bull-engineers zwetend aan de pitmuur. Christian Horner vreesde voor een uitvalbeurt.

Na een probleem met de aandrijfas op de zaterdag hoopten Max Verstappen en Red Bull dat de GP van Saoedi-Arabië zonder problemen zou verlopen. Het ging uiteindelijk goed in de race, maar niet zonder een aantal angstige momenten. Christian Horner schrok behoorlijk toen Verstappen een probleem meldde over de boordradio. Het was voor de Red Bull-teambaas in ieder geval een opluchting dat er geen keiharde strijd was tussen Verstappen en racewinnaar Sergio Perez. "Toen we de laatste vijf ronden van de race ingingen, werd ons duidelijk dat Max niet meer in de buurt zou komen." "Na de safety car klopte mijn hart in mijn keel, omdat ik dacht dat mijn twee coureurs een aantal ronden met elkaar zouden gaan strijden, maar dat gebeurde niet", zo begint Horner voor de microfoon van onder andere RacingNews365. Dat was echter niet de grootste schrik die Horner had. "Onze grootste zorg tijdens de Grand Prix was toen Max een probleem meldde via de boordradio. Een hoge pitch op hoge snelheid. Dan klopt je hart wel in je keel." "Ik dacht direct aan het probleem met de aandrijfas een dag eerder, maar op het circuit en in Milton Keynes kon niemand een probleem zien met de data. Alles zag er oké uit. Daarna kon hij weer pushen - het was überhaupt al een geweldige inhaalrace vanaf P15 naar P2."

Horner: "Verstappen was hoe dan ook tweede geworden"

Horner is lovend over de race van Verstappen, vooral op het Jeddah Corniche Circuit, waar inhalen net wat lastiger kan zijn vanuit het drukke middenveld. "Het is altijd lastig, vooral met de DRS-trein. Op een gegeven moment lag hij 21 seconden achter Checo, maar met de safety car kwam de race weer tot leven." "Zonder safety car was hij echter ook wel tweede geworden, maar het zat hem daardoor mee en hij kon op die manier snel voorbij aan beide Ferrari's en ten minste één Mercedes", aldus een tevreden Horner. Het was overigens geen optie om 'rustig' naar de finish te rijden, zo benadrukt de teambaas van de Oostenrijkse renstal. "We hebben liever dat we strijdend ten onder gaat, dan cruisend de finish bereiken."

Viaplay
x
Live Kwalificatie Formule 1 GP China 2024