Na twee jaar van dominantie staat Verstappen voor grotere uitdagingen dan ooit tevoren sinds de invoering van de huidige ground effect-reglementen. De stijve ophanging van de auto heeft er dit jaar toe geleid dat hij moeite heeft om de kerbstones en hobbels aan te vallen, terwijl zeldzame problemen Verstappen ook belemmeren in het verdedigen van zijn coureurstitel.
Tijdens de Grand Prix van Australië moest Verstappen al vroeg opgeven vanwege een remprobleem, terwijl er tijdens de tweede training voor de race in Canada een ERS-probleem was, waardoor de power unit moest worden vervangen en het defecte systeem voor onderzoek terug moest naar de Honda-fabriek in Sakura.
Max Verstappen heeft de afgelopen weken vaak genoeg van zich laten horen over de problemen waar Red Bull nu mee kampt. Hij riep het team tijdens mediasessies op om verbeteringen door te voeren en liet zich ook horen via de boardradio. Zo uitte Verstappen in Canada zijn ongenoegen over hoe bepaalde aspecten van de auto presteerden, maar op de zondag won hij toch én vergrootte hij zijn voorsprong aan de top van het klassement tot 56 punten op Charles Leclerc. Dit is natuurlijk vooral te danken aan de complete off-day van Ferrari.
Red Bull-teambaas Christian Horner heeft Verstappen nu verdedigd. Horner geeft eerlijk toe dat het 'een zwaar weekend' was in Canada en 'een groots weekend in de garage' voor het team, met name vanwege de motorwissel.
Op de vraag of hij het gevoel heeft dat er sprake was van groeiende frustratie bij Verstappen, gezien sommige opmerkingen, zegt Horner tegenover onder meer RacingNews365 het volgende. "Als je strijd om een kampioenschap krijg je ook op zijn tijd te maken met moeilijkere periodes. En Max is een veeleisende klant, net als iedereen in het team, dus hij geeft alleen maar aan wat het team voelt. Iedereen streeft naar uitmuntendheid. Dat is hoe dit team is en waar het naar streeft."
Ook interessant:
Was de Grand Prix van de Canada de leukste race van het seizoen? Misschien wel. Regen zorgde voor glibberige omstandigheden, spektakel en crashes, waarna Max Verstappen zich tot koning kroonde. Maar hoe cruciaal was deze zege nou voor de titelstrijd? Kom er maar in, Joris Mosterdijk, Tom Coronel en Ruud Dimmers!
Als je de podcast liever bekijkt op Youtube, klik dan hier.
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!