Nico Hulkenberg verlaat Haas aan het einde van 2024 en stapt over naar Stake F1. Dat team zal vervolgens in 2026 overgaan tot het fabrieksteam van Audi. Zijn overstap kwam enigszins als een verrassing, omdat velen dachten dat hij bij het Amerikaanse team zou blijven, dat zijn F1-carrière nieuw leven inblies.
Bovendien kwam de aankondiging ongebruikelijk vroeg in 'Silly Season', dat extra vroeg werd afgetrapt met de overstap van Lewis Hamilton naar Ferrari. De Duitse coureur geniet echter van het feit dat hij zijn F1-plannen voor de nabije toekomst al heeft vastgelegd, in tegenstelling tot vele andere coureurs.
"Om eerlijk te zijn is er niet veel te regelen. Het is allemaal in theorie, over zes, zeven maanden, wanneer het begint", vertelde hij aan de media, waaronder RacingNews365. "Het is eigenlijk best comfortabel voor mij, voor het eerst in mijn carrière, dat ik een soort van zekerheid heb en ik weet waar mijn toekomst ligt en ik bekijk de stoelendans van een afstand. Dit is comfortabel en een soort van leuke situatie om in te zitten."
'volledig gefocust' op Haas
Toen Hulkenberg aan het einde van 2019 door Renault werd vervangen door Esteban Ocon, leek zijn F1-carrière voorbij. De Duitser werd verbannen naar een rol als reservecoureur bij Racing Point en Aston Martin, maar kreeg zijn kans op een rentree toen Haas aanklopte voor het 2023-seizoen. Het Amerikaanse team was op zoek naar een ervaren coureur die de Duitse sponsoren van het team tevreden kon houden.
Hulkenberg is er echter op gebrand om de overstap naar Stake F1/Audi niet ten koste te laten gaan van zijn laatste seizoen bij Haas. Hij benadrukt dat hij "volledig gefocust" is op de huidige campagne en dat het geen invloed heeft op de sfeer bij het Amerikaanse team.
"Zoals ik al zei, sta ik meestal aan de andere kant, dus vanuit dat oogpunt is het goed," voegde hij eraan toe. "Maar op dit moment ben ik volledig gefocust op het seizoen met Haas en alles en volgend jaar, zoals ik al zei, het is allemaal in theorie en nog vrij ver weg, dus het is niet raar of ongemakkelijk of zo."
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!