Red Bull Racing was nergens te vinden tijdens de laatste Grand Prix voor de zomerstop. Zowel Max Verstappen als Yuki Tsunoda kreeg het niet voor elkaar om de RB21 in de zogenaamde window te krijgen. Verstappen pakte met P9 twee schamele punten, Tsunoda kwam zelfs niet verder dan P17. Het is lang geleden dat Red Bull het qua snelheid zo slecht voor elkaar had tijdens het weekend.
Aangezien zowel de Hungaroring als Circuit Zandvoort bekend staan om hun smalle, langzame bochten, wordt er gevreesd voor een herhalen van zetten voor Red Bull. Maar als we Jan Lammers moeten geloven, is die vrees onterecht: "De problemen van Red Bull in Hongarije waren vooral illustratief voor de baan zelf. Die heeft vrij veel vergelijkbare bochten", begint Lammers in gesprek met RacingNews365.
"Als je daar een probleem hebt in één bocht, heb je in bijna alle bochten een probleem. Zandvoort verschil daar wel van, want daar zijn alle bochten toch wel significant anders dan in Hongarije. De snelheid ligt wat hoger en er is een betere flow. Het is niet zoveel stop-start. De de auto staat niet zo op de neus en op zijn achterwielen. Ik denk dat dat wel gunstig is voor Red Bull. Dan komen de problemen wat minder naar boven."
Toch schept Lammers niet té hoge verwachtingen: "De competitie is gewoon ongelooflijk hard. Je kan zeggen dat Max beter zal gaan, maar anderen zullen ook beter gaan. Het is moeilijk, je ontkomt er niet aan."
En het publiek? De Grand Prix van Nederland is nog niet volledig uitverkocht. Lammers gelooft echter dat dat wel los zal lopen: "We zien vaak dat het last minute vol loopt. Want als fan moet je het niet laten gebeuren dat je over 10 jaar zegt: 'tsjonge, daar had ik toch bij moeten zijn. Die heb ik gemist'. Er zijn heel veel mensen die last minute toch nog aan de gang gaan, dus ik zie absoluut volle tribunes en dezelfde plaatjes als afgelopen jaren."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!