Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Charles Leclerc

Leclerc geeft zichzelf de schuld: "Geen commentaar op strategie van Ferrari"

Charles Leclerc reed lange tijd aan de leiding van de Grand Prix van Azerbeidzjan, maar had niets aan die positie na de gevolgen van zijn zeer late pitstop. Toch wil de Monegask die strategie niet bekritiseren.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Charles Leclerc wilde goed gebruikmaken van zijn start op medium-banden, maar dat pakte niet zo gunstig uit als hij had bedacht.

"Natuurlijk was altijd het plan om langer door te gaan. Ik worstelde eerst met mediums, even later had ik wel meer grip maar toen kon ik niet meer vechten. Het was moeilijk", aldus de Monegask.

Na zijn zeer late wissel naar soft-banden lag Leclerc ver achter de top vier, waarop hij ook niet echt meer kon inlopen. Toch wil hij de Ferrari-strategen daarover niet aanvallen: "Ik denk dat veel engineers naar de strategie kijken, daarop wil ik nu niet commentaar geven want zij beschikken over meer data. Ik verloor wat tijd na de stop toen Bottas, Hamilton en Vettel me hadden gepasseerd. Daar is vast een reden voor die we moeten uitzoeken."

De jonge Ferrari-rijder kijkt vooral ook naar zijn eigen crash op zaterdag, waardoor hij veroordeeld werd tot de achtste startpositie: "Dit was zeker niet zo gegaan als ik gisteren geen fout had gemaakt, maar het hoort erbij. Ik aanvaard dat als fout waarvan ik moet leren om sterker terug te komen."

Hamilton 'Wereldkampioen eist honderden miljoenen van Mercedes'