Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Lunchupdate: Red Bull-ochtend eindigt in grindbak, concurrentie rijdt kwalificatieruns

Terwijl een hele batterij aan teams inzette op kwalificatieruns moest Alexander Albon vanuit de pitbox toekijken. Een spin beëindigde zijn testochtend voortijdig.

Even na de klok van 12:00 uur staat Alexander Albon op de zachte banden achterstevoren in de grindbak. De Red Bull-coureur kan zijn weg vervolgen, maar rijdt direct de pits in, om zijn auto vervolgens achteruit de pitbox in te laten duwen. De garagedeuren worden gesloten en daarna zien we hem niet meer terug. Op dat moment staan er 59 ronden op de teller. Zijn snelste ronde reed hij op de harde C2-band. In de strijd om snelle tijden doet Daniel Ricciardo goede zaken. Hij rijdt de snelste tijd op de zachtste C5-band, evenals de nummers twee en drie, Charles Leclerc en Lewis Hamilton. Laatstgenoemde geeft in de eerste sector echter ruim drie tienden toe, om in de twee sectoren daarna tijd teug te pakken. Hij lijkt bewust niet het achterste van zijn tong te willen laten zien. Bovendien zit men nog niet aan de 1.15,7 die Valtteri Bottas vorige week al reed. Mercedes voert wel die andere strijd aan, de strijd om het hoogst aantal gereden ronden. Hamilton ging 90 keer in de rondte. In dat klassement wordt hij op de voet gevolgd door Romain Grosjean (86) en Charles Leclerc (76). Na de pauze wisselen Red Bull, Haas F1, Mercedes en Renault van coureur. Als de auto onbeschadigd is gebleven tijdens de spin van Albon, zal ook Max Verstappen mogelijk zijn spierballen laten zien, dat is althans wel wat Red Bull gisteren heeft aangekondigd.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal