Red Bull is na een sterke seizoenstart flink teruggevallen. Waar Max Verstappen eerst nog dominant races won, heeft hij nu vaak moeite om het tempo van McLaren, Ferrari en Mercedes te volgen. Maar waar ligt dat toch aan? Eerst liet onder andere Helmut Marko weten dat het niets te maken had met het aangekondigde vertrek van verschillende kopstukken, zoals topontwerper Adrian Newey en sportief directeur Jonathan Wheatley.
Zo zei Marko het volgende in zijn column voor Speedweek. "Natuurlijk circuleert onder de fans de mening dat onze achteruitgang iets te maken heeft met het vertrek van Adrian Newey. Maar dat is niet waar, omdat Newey al sinds het voorjaar niet meer betrokken is bij alle details van de ontwikkeling van de auto. Wat natuurlijk niet kan worden ontkend, is dat Newey Newey is. Een man met ongelooflijk veel ervaring, maar ons probleem ligt ergens anders."
De adviseur krabbelt nu echter terug tegenover Bild. "Er zijn verschillende redenen voor (onze terugval red.). Je moet niet vergeten dat een paar zeer goede medewerkers ons hebben verlaten. Succes wekt verlangens op. Maar de waarheid is ook dat we elke toppositie in het management of qua engineers maar één keer in kunnen vullen. Je moet toegeven dat andere teams hen een betere positie aan kunnen bieden met meer geld. We moeten er alleen voor zorgen dat de structuur hetzelfde blijft."
Is Red Bull dan wel een 'familie', als een aantal kopstukken hun heil ergens anders zoeken? "We zijn een doelgerichte sportgemeenschap. We trekken allemaal samen op en hebben een gemeenschappelijk doel: wereldkampioen worden. Om het doel te bereiken, werken we gepassioneerd en op de best mogelijke manier samen", sluit Marko terug.
Ook interessant:
Speel de RN365 F1 Bingo en win toffe prijzen
Maak de race in Singapore nu nog leuker met de RacingNews365 bingo en maak kans op toffe F1 prijzen zoals Verstappen schaalmodellen en caps.
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!