Max Verstappen mag gerust een grootheid in de Formule 1 worden genoemd. De inmiddels 28-jarige coureur heeft tot nu toe 67 GP-zeges geboekt, veroverde 46 polepositions en stond in totaal 120 keer op het podium. Bovendien is hij een viervoudig wereldkampioen in de koningsklasse van de autosport.
De laatste tijd is hij echter ook druk bezig met zijn avonturen op de Nordschleife. Tussen de raceweekenden in Italië en Azerbeidzjan behaalde hij zijn racelicentie, om afgelopen weekend meteen in actie te komen op de iconische baan. En passant won Verstappen ook gelijk met teamgenoot Chris Lulham. Helmut Marko steekt zijn bewondering niet onder stoelen of banken.
"Hij blijft zich verbeteren en ik zie hem nog niet op zijn hoogtepunt. De laatste overwinningen heeft hij met gemak behaald. Hij wordt rustiger, maar niet langzamer – en technisch steeds beter", zo vertelt Marko bij Krone Zeitung.
Dan gaat de Oostenrijker in op de prestatie van Verstappen op de Nordschleife, waar hij zijn eerste race gelijk won. "Hij heeft alle experts, die het hele jaar alleen op dit circuit in deze auto's rijden, verslagen. In de regen was hij tien tot vijftien seconden sneller dan iedereen, en ook zijn start was sensationeel."
Maar wat kunnen we dan in Singapore verwachten? "Het is helaas niet het favoriete circuit van onze auto. En sinds we in 2023 alle races hebben gewonnen, behalve die in Singapore, hebben we daar een klein trauma opgelopen." Toch rekent Marko op de Verstappen-factor. "Hij is weer volledig gemotiveerd, en dat is meer waard dan welke update dan ook."
Ook interessant:
Max Verstappen zegevierde afgelopen weekend bij zijn GT3-debuut op de Nordschleife. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk denken dat de Nederlander zo ook een nóg betere F1-coureur wordt, zo vertellen ze in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast.
Nieuwe welkomstbonus: speel €10, krijg €30 Free Bets + 200 Free Spins!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Claim jouw bonus!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!