Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
Quali za 27 mrt
Race zo 28 mrt
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
Quali za 17 apr
Race zo 18 apr
bhr
Fallback flag
vr 30 apr - zo 02 mei
Quali za 01 mei
Race zo 02 mei
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
Quali za 08 mei
Race zo 09 mei
Fallback flag
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
can
vr 11 jun - zo 13 jun
Quali za 12 jun
Race zo 13 jun
aze
fra
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
can
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
fra
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
sgp
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
sgp
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
za 11 dec - zo 12 dec
Quali zo 12 dec
Race zo 12 dec
sau
Start GP Bahrein
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Lewis Hamilton

Maylander pareert kritiek Hamilton: "Daarom moet ik soms wel langzaam rijden"

Als safety car-coureur Bernd Maylander zich op het circuit meldt, is er doorgaans een zware crash geweest of een flinke plens regenwater uit de hemel gevallen. Het is vaak ook het moment waarop Lewis Hamilton zijn beklag doet over het tempo van de Mercedes AMG GTR, of voor elke coureur die op dat moment aan de leiding gaat.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes Benz

Dat geklaag van de man aan kop klinkt eigenlijk alleen in het geval van een droge race. Men wil immers temperatuur in de banden en de remmen houden voor een goede herstart, iets wat op een natte baan schier onmogelijk is. "Why is the safety car driving so slowly", hebben we Lewis Hamilton weleens horen roepen en safety car-coureur Bernd Maylander dient hem graag van repliek.

"Soms móét ik wel zo langzaam rijden", legt Maylander uit in gesprek met RacingNews365. "Het is mijn taak om het Formule 1-veld veilig voorbij een plek van een crash te loodsen, zodat de medische team veilig kan werken. Daarbij heb ik het liefst een compact veld achter mij, dus wil ik inzetten op een snel harmonica-effect, waarbij ik de voorste jongens afrem, om de coureurs daarachter de kans te geven de gaten snel te dichten."

Op het moment dat Maylander dat veld in zijn geheel heeft opgevangen, dan is de claim dat hij ‘te langzaam’ rijdt eigenlijk niet meer valide. Hij geeft echt wel gas met zijn auto: "Ik rijd weliswaar niet op honderd procent van mijn kunnen, maar geef alsnog flink gas. Het zou er bovendien ook heel vreemd uitzien als ik voortdurend de limiet opzoek en aan het pushen ben. Ik moet daarom ook wel een zekere veiligheidsmarge inbouwen, laten we zeggen dat ik op zo’n 95 procent van mijn kunnen rijd."

Youtube staat vol met filmpjes van knullige acties van safety car-coureurs, al dan niet ingegeven dor discutabele beslissingen van de wedstrijdleiding. Maylander schittert in die items door afwezigheid. Hij klopt zichzelf dan ook op de borst als hij stelt dat hij nog nooit is gecrasht: "Ik kan me eigenlijk maar één moment herinneren waarop ik naast de baan raakte en de uitloopstroken moest gebruiken, en dat was door een probleem met de banden."

RacingNews365 staat niet stil. In enkele jaren tijd groeide deze website uit tot hét nummer één Formule 1-platform van Nederland met miljoenen bezoekers, maar nu is het tijd om de rest van de wereld te veroveren. Na maanden van zorgvuldige voorbereiding hebben we nu ook een Engelstalige website gelanceerd.

Bezoek de Engelstalige website!

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

21 reacties